کد خبر: ۵۸۴
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

در سودای پیراهن تیم ملی

بعد از حضور موفق در رقابت‌های استانی، جواز حضور در مسابقات کشوری دوچرخه‌سواری کوهستان را به دست آوردم که در پارک چیتگر تهران برگزار می‌شد. در آن رقابت ها مقام دوم انفرادی و مقام قهرمانی تیمی را کسب کردیم. مرحله بعدی مسابقات کشوری 23تیرماه امسال است. امیدوارم بتوانم با درخشش در این مسابقات پیراهن طلایی تیم ملی را بر تن کنم.

وقتی گفت‌وگویمان را آغاز کردیم، بیش از هرچیز دیگری لهجه شیرین آذری‌اش به چشم می‌آمد. از آنجایی که من هم ترک‌تبار هستم، تصمیم گرفتم با زبان آذری به او خوش آمد بگویم:«خوش گلدی قارداش»، اوهم در جواب گفت:«ساغول، چوخ ممنون». یک حال و احوال‌پرسی ساده به زبان مادری!

امیرحسین ابراهیم‌پور سه سالی می‌شود که همراه خانواده‌اش از تبریز به مشهد کوچ کرده و در محله مجیدیه ساکن شده‌اند. او یک دوچرخه‌سوار است و چند سالی است این ورزش مفرح را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کند. امیرحسین در این مدت زمان کوتاه عناوین متعددی کسب کرده که مقام دوم مسابقات کشوری کوهستان(کراس کانتری) از جمله آن است.

 

پای ثابت سه‌شنبه‌های بدون خودرو

امیرحسین سال 1382 متولد شده و حالا عضوی از پویش«هم‌‌رکابان پاکران الهیه» و پای ثابت پویش«سه‌شنبه‌های بدون خودرو» است: «این پویش فرهنگی و ورزشی، درحقیقت پویشی است که با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین راه‌اندازی شده و اهداف بزرگی همچون ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان، توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک شیوه کارآمد جابه‌جایی در مسافت‌های کوتاه، کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و مترو را دنبال می‌کند.»

 

اوج آدرنالین در کوهستان

جوان موفق محله مجیدیه یک سالی می‌شود که ورزش دوچرخه‌سواری را حرفه‌ای و زیرنظر استاد و مربی خودش، هادی تیموری، پیگیری می‌کند. امیرحسین از بین دوچرخه‌سواری کوهستان، جاده و پیست که رشته‌های مختلف مسابقات دوچرخه‌سواری هستند، رشته کوهستان(کراس کانتری) را برگزیده و فعالیت می‌کند:«رشته دوچرخه‌سواری کوهستان در مسیرهای صخره‌ای و جنگلی، سراشیبی و سربالایی‌های طولانی و ناهموار به مسافت ۵ تا ۹ کیلومتر برگزار می‌شود و به قدری مهیج است که آدرنالین خون شما را بی‌اندازه بالا می‌برد! رکاب‌زنان این رشته باید گذشته از داشتن مهارت فنی از شجاعت زیادی هم برخوردار باشند تا در رویارویی با موانع طبیعی مانند ریشه درختان، تپه‌ها و پرش‌های ناگهانی بهترین عکس‌العمل را داشته باشند.»

 

قهرمانی به عشق پیراهن طلایی

امیرحسین سال گذشته سه بار در مسابقات دوچرخه‌سواری جوانان استان که در مجموعه ورزشی پارک خورشید، پیست دوچرخه‌سواری داغستان طرقبه و پیست دوچرخه‌سواری تپه سنگی(محله وکیل آباد) برگزار شده، شرکت کرده و به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم این مسابقات را به دست آورده است:«بعد از حضور موفق در رقابت‌های استانی، جواز حضور در مسابقات کشوری دوچرخه‌سواری کوهستان را به دست آوردم که در پارک چیتگر تهران برگزار می‌شد. در آن رقابت ها نیز به لطف خدا عملکرد خوبی داشتم و مقام دوم انفرادی و مقام قهرمانی تیمی را کسب کردیم. مرحله بعدی مسابقات کشوری 23تیرماه امسال، باز هم در پارک چیتگر تهران برگزار می‌شود و امیدوارم موفقیت‌های گذشته را تکرار کنم و سرانجام پیراهن طلایی تیم ملی را بر تن کنم، آرزویی که هرگز دور نیست.»

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44