کد خبر: ۶۹۰۸
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوچه ۶۰ ساله پروین اعتصامی

کوچه شهیدسلیمانی‌منش ۲۰ یکی از معابر قدیمی محله پروین اعتصامی است، اولین ساخت‌وساز‌ها در این کوچه از دهه ۴۰ آغاز شده است.

کوچه شهیدسلیمانی‌منش ۲۰ یکی از معابر قدیمی محله پروین اعتصامی است. این معبر بن‌بست که از خیابان فداییان اسلام ۲۵ عبور می‌کند و به موازات بولوار فرودگاه قرار دارد، به میدان غدیر درمقابل بوستان سلام منتهی می‌شود.

آن‌طورکه اهالی قدیم این کوچه می‌گویند، اولین ساخت‌وساز‌ها در این کوچه از دهه ۴۰ آغاز شده است و پس‌از آن، شهروندانی از همه نقاط شهر و دیگر شهر‌های اطراف در آن ساکن شده‌اند. اگرچه نزدیک‌بودن اهالی به باغ گیاه‌شناسی ظرفیتی بسیار خوب محسوب می‌شود، صدای پرواز هواپیما‌ها خواب و آرامش را از ساکنان گرفته است.

کوچه ۶۰ ساله پروین اعتصامی

در ابتدای کوچه شهیدسلیمانی‌منش ۲۰، پارکینگی عمومی قرار دارد که بیشتر کارمندان شهرداری منطقه ۷ از آن استفاده می‌کنند. استفاده از این پارکینگ برای عموم رایگان است.

کوچه ۶۰ ساله پروین اعتصامی

دبیرستان پسرانه غیردولتی امام‌عصر (عج) که دانش‌آموزان متوسطه دوره اول در آن درس می‌خوانند، از سال ۱۳۸۳ در این کوچه جای گرفته است.

کوچه ۶۰ ساله پروین اعتصامی

درختان توت و کاج این معبر، یادگار سال‌های دور است؛ برخی از این درختان با عقب‌نشینی منازل، وسط پیاده‌رو قرار گرفته‌اند و همین موضوع سبب شده است عبور‌و‌مرور اهالی با مشکل مواجه شود.

کوچه ۶۰ ساله پروین اعتصامی

بوستان سلام با وسعتی نزدیک به ۲۶ هزار متر‌مربع از ابتدای کوچه سلیمانی‌منش تا نرسیده به پل غدیر امتداد دارد و در مناسبت‌های مختلف، با برگزاری برنامه‌های ویژه، میزبان اهالی است.

ارسال نظر