کد خبر: ۷۰۴۴
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

اداره مخابرات در دهه ۶۰ جای شرکت آب را گرفت

در سمت چپ ورودی کوچه فدائیان اسلام ۱۸ اداره کل مخابرات ناحیه یک مشهد قرار گرفته است. به گفته اهالی، در دهه‌۶۰ شرکت آب در مکان فعلی مستقر بوده است.

کوچه فدائیان اسلام ۱۸ دسترسی خوبی به امکاناتی همچون بانک، مدرسه، اداره مخابرات، مترو و... دارد. علاوه‌بر‌این با فعالیت مغازه‌های سوپرمارکت، سبزی‌فروشی، فست‌فود و... نیازی نیست اهالی محله برای تأمین نیاز‌های روزانه به خارج از کوچه خود بروند.

بافت این معبر، با‌وجود خانه‌های نوساز، همچنان قدیمی است و خانه‌هایی دارد که معماری بیرون آن‌ها هر تماشاگری را تا دهه ۵۰ به عقب می‌برد. انتهای کوچه فدائیان‌۱۸ که به یک سه‌راهی ختم می‌شود، از سمت راست به خیابان چمن و از سمت چپ به خیابان نسترن راه دارد.

کوچه اداره مخابرات

دبستان دولتی دخترانه همای که دوره اول و دوم را دارد، سال‌۱۳۴۰ تأسیس شد. این مدرسه ابتدا در کوچه شهید‌عرفانی واقع بود و در در دهه‌۵۰ به مکان فعلی‌اش انتقال یافت.
مدرسه دخترانه همای در دو شیفت به دانش‌آموزان محله خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

کوچه اداره مخابرات

در سمت چپ ورودی کوچه، اداره کل مخابرات ناحیه یک مشهد (مرکز مخابرات فدائیان اسلام) قرار گرفته است. به گفته اهالی، در دهه‌۶۰ شرکت آب در مکان فعلی مستقر بوده، سپس اداره مخابرات جایگزین آن شده است.

کوچه اداره مخابرات

یکی از معضلات این کوچه، ترافیک زیاد هنگام تعطیلی مدارس است. فدائیان‌اسلام ۱۸ به‌دلیل دسترسی‌ای که به خیابان‌های نسترن و چمن دارد، محل عبور‌و‌مرور بسیاری از شهروندان است.
این دو عامل سبب ایجاد ترافیک و کمبود جای پارک شده است.

کوچه اداره مخابرات

پارک خودرو در پیاده‌رو‌های این کوچه، یکی از مشکلات عابران پیاده است. با عقب‌نشینی خانه‌ها فضای مناسبی برای پارک در پیاده‌رو پیدا شده است و مالکان حق خود می‌دانند از پیاده‌رو به‌عنوان پارکینگ استفاده کنند.

ارسال نظر