کد خبر: ۷۲۴۹
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

«عزیزیه» در حال شکل‌گیری است

خیابان عزیزیه دوره گذار را سپری می‌کند؛ دوره‌ای که کم‌کم باغ‌ها و درخت‌ها حذف می‌شوند و جای خود را به ساختمان‌های مسکونی می‌دهند.

در یک سو مجتمع مسکونی بنیاد مسکن در‌حال بنا‌شدن است و در سویی دیگر، سایر مجتمع‌های دویست‌واحدی. به انتهای خیابان هم که نگاهی می‌اندازیم، باغ و درخت به چشم می‌خورد. خیابان عزیزیه دوره گذار را سپری می‌کند؛ دوره‌ای که کم‌کم باغ‌ها و درخت‌ها حذف می‌شوند و جای خود را به ساختمان‌های مسکونی می‌دهند. با تکمیل ظرفیت ساخت‌و‌ساز در بسیاری از معابر اصلی الهیه، حالا سازندگان به خیابان‌هایی مانند عزیزیه رو آورده‌اند، خیابانی که در‌حال شکل‌گرفتن است.

«عزیزیه» در حال شکل‌گیری

باغ بیست‌هکتاری انتهای خیابان عزیزیه، تنها زمین کشاورزی برجامانده از گذشته این محدوده است؛ باغی که درختان میوه پرشماری را در خود جای داده است.

 

«عزیزیه» در حال شکل‌گیری

مسجد و حسینیه حضرت زینب کبری (س) به همت فرزندان «علی حسین»، بنا شده است. این مسجد هفت‌سال قبل و در سه طبقه احداث شده است.

 

«عزیزیه» در حال شکل‌گیری

از باغ‌های قدیم انتهای امیریه فقط چهاردرخت توت چهل‌ساله در حاشیه خیابان عزیزیه باقی مانده است که با آمدن پاییز درحال تغییر‌رنگ هستند.

 

«عزیزیه» در حال شکل‌گیری

مجتمع ۱۷۰‌واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خیابان عزیزیه در‌حال ساخت است. این مجموعه با هدف رفع نیاز مسکن برخی شهروندان مشهدی بنا می‌شود.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44