کد خبر: ۷۴۹۸
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

کوچه مدرسه‌ها در محله بهارستان

کوچه شهید اصلانی ۹۹ با داشتن چهارمدرسه و یک سالن ورزشی و مسجد، یکی از کوچه‌های پر‌جنب‌وجوش محله بهارستان است.

کوچه شهید اصلانی ۹۹ با داشتن چهارمدرسه و یک سالن ورزشی و مسجد، یکی از کوچه‌های پر‌جنب‌وجوش محله بهارستان است. ورودی این معبر از کوچه خاکستری ۵۰ است و انتهای کوچه به سپاه ۶۴ منتهی می‌شود که بن‌بست است.

در انتهای معبر فضایی درخت‌کاری‌شده وجود دارد، اما به دلیل اینکه زمین خاکی است، اهالی نمی‌توانند از این محیط استفاده کنند. مقابل این فضای سبز، زمینی بسیار بزرگ قرار دارد که متعلق‌به آستان قدس است و به‌دلیل خاکی‌بودن، رفت‌وآمد دانش‌آموزان مدارس روبه‌رو را مشکل کرده است.

کوچه مدرسه‌ها در بهارستان

مسجد امام‌علی‌النقی (ع) که در این کوچه قرار گرفته است، ازسوی یک خیّر کویتی به نام «آل‌نقی» در سال‌۸۷ ساخته شد.
داخل مسجد دری به‌سمت مدرسه امام علی‌النقی (ع) وجود دارد که دانش‌آموزان این مدرسه می‌توانند از آن در، برای اقامه نماز وارد مسجد شوند.

کوچه مدرسه‌ها در بهارستان

سالن ورزشی امام‌جواد (ع) به دست مرحوم حاج‌غلامحسین عباس‌زاده‌حلبی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در سال‌۸۵ افتتاح شد و سال‌۸۸ به بهره‌برداری رسید.

کوچه مدرسه‌ها در بهارستان

رها‌کردن پساب‌های خانگی و پارک خودرو‌ها در دو سوی کوچه، مشکلات اصلی این کوچه است. باتوجه‌به افزایش ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، نبود پارکینگ در این کوچه خود را به‌خوبی نشان می‌دهد.

کوچه مدرسه‌ها در بهارستان

سمت چپ کوچه چهار مدرسه قرار دارد؛ دو مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه و یک دبیرستان دوره دوم پسرانه و یک مدرسه استثنایی شبانه‌روزی دخترانه.

ارسال نظر