کد خبر: ۷۸۷۵
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

کاش مدرسه‌مان باشگاه ورزشی داشت

یکی از آرزو‌های موسی‌الرضا حسن‌زاده داشتن باشگاه ورزشی در مدرسه‌شان است. او علاقه بسیار دارد تا هرآنچه را در کاراته آموخته است، به رفقا و هم‌کلاسی‌هایش آموزش دهد.

موسی‌الرضا حسن‌زاده از آن بچه‌های عشق کاراته است که در دوازده‌سالگی، هشت‌مدال قهرمانی را از آن خود کرده است، سه‌مدال کشوری و پنج‌مدال استانی. مشوق او در ورزش، پدرش است؛ علی‌آقا روزگاری کشتی می‌گرفت و حالا فقط مسابقاتش را دنبال می‌کند. البته در این خانواده، کوه‌نوردی و شنا هم جایگاه ویژه‌ای دارد و معمولا آخر هفته خانواده به کوه‌پیمایی در ارتفاعات اطراف مشهد می‌گذرد.

درس و مشق برای نوجوان ورزشکار و ملی‌پوش کاراته محله فرهنگیان از همه‌چیز مهم‌تر است، به‌طوری‌که هرسال دانش‌آموز ممتاز کلاس می‌شود و دوست دارد در آینده پزشک باشد. یکی از آرزو‌های موسی‌الرضا داشتن باشگاه ورزشی در مدرسه‌شان است. او علاقه بسیار دارد تا هرآنچه را در کاراته آموخته است، به رفقا و هم‌کلاسی‌هایش آموزش دهد.


- از چه زمانی به ورزش علاقه‌مند شدی؟
از زمانی‌که یادم می‌آید، ورزش را دوست داشتم. در بچگی به فیلم‌های رزمی خیلی علاقه داشتم و معمولا عاشق شخصیت‌های بزن‌بهادر فیلم‌ها بودم.

- پس از اول عشق کاراته بودی؟
بله، البته قبلا فوتبال هم بازی می‌کردم و به شنا هم علاقه بسیار دارم؛ معمولا یکی از تفریحات من استخررفتن با پدرم است.

- چندسال است که ورزش رزمی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنی؟
از سه‌سال پیش کاراته را زیر‌نظر استاد احمد دوستی که حق برادری به گردن بچه‌های باشگاه دارد، آغاز کردم. احمدآقا در محله ما باشگاه‌داری می‌کند و خیلی از بچه‌های هم‌کوچه‌ای شاگرد او هستند.

- در این مدت چه موفقیت‌هایی به دست آورده‌ای؟
در مدت این سه سال، سه بار در مسابقات کشوری شرکت کرده‌ام. سال ۱۴۰۰ در مسابقات کشوری مدال نقره را به دست آوردم، اولین تجربه خارج استانی من بود و خیلی استرس داشتم. سال بعدش بازهم مدال نقره کشوری را به دست آوردم، اما امسال در مسابقات کشوری تهران مدال طلا را کسب کردم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

- تاکنون در مسابقات بین‌المللی هم حضور داشته‌ای؟
تا الان که نه، ولی اسفند امسال همراه با تیم ملی کاراته نوجوانان در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنم که قرار است در استان خوزستان و شهرستان اهواز برگزار شود.

- برای این رقابت‌ها آماده هستی؟
کاملا، درحال‌حاضر روزی سه ساعت تمرین می‌کنم و امیدوارم بتوانم در مسابقات آسیایی هم موفق باشم.

- بهترین دوستت کیست؟
شاهین دوستی. او هم قهرمان کاراته است، با هم ورزش می‌کنیم و درس می‌خوانیم.

- غیر از ورزش، اوقات فراغت خودت را چطور می‌گذرانی؟
سعی می‌کنم مطالعه زیاد داشته باشم؛ علاوه‌براین، بازی‌های فکری و استخر و سینما و کوه‌نوردی در ارتفاعات اطراف مشهد راهم خیلی دوست دارم. هفته‌ای یک بار هم به حرم امام رضا (ع) می‌روم.

ارسال نظر