کد خبر: ۷۹۳۰
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوچه مدرسه در کوی‌پلیس

کوچه بزرگمهر‌۱۰ در محله کوی پلیس واقع شده است؛ محله‌ای که به گفته قدیمی‌هایش زمین‌های آن، نزدیک به چهل‌سال قبل به کارمندان نیروی انتظامی واگذار شده است.

کوچه بزرگمهر‌۱۰ در محله کوی پلیس واقع شده است؛ محله‌ای که به گفته قدیمی‌هایش زمین‌های آن، نزدیک به چهل‌سال قبل به کارمندان نیروی انتظامی واگذار شده است. کلانتری‌۱۴ کوی پلیس و پلیس امنیت در این کوچه قرار دارد. از مشکلات اهالی، تشابه اسم این خیابان با خیابانی به همین نام در بولوار سجاد است.

آن‌ها برای اینکه بتوانند از این مشکل رها شوند، نامه‌ای برای تغییر نام معبرشان به اداره نام‌گذاری معابر ارسال کرده‌اند. یکی دیگر از گلایه‌های اهالی، فعالیت تعمیرگاه‌های خودرو در این محله است که سبب شده با ترافیک و پارک خودرو درمقابل منازلشان مواجه باشند.

کوچه مدرسه در کوی‌پلیس

در سمت راست این کوچه، مسجد امام‌علی (ع) قرار دارد که یکی از سه مسجد فعال محله کوی پلیس است. پایگاه بسیج شهید‌اشراقی نیز به فعالیت‌های فرهنگی در این مسجد می‌پردازد.

کوچه مدرسه در کوی‌پلیس

هر‌چند درختان تنومند و قدیمی توت و کاج به این کوچه حال و هوای خوبی داده‌اند، پیاده‌رو‌های خاکی و درختانی که در پیاده‌رو مانع‌از عبور‌و‌مرور اهالی شده‌اند، از مشکلات شهروندان محسوب می‌شوند.

کوچه مدرسه در کوی‌پلیس

خانه‌های قدیمی و یک‌طبقه که چهل‌سال قبل ساخته شده‌اند، در این معبر به چشم می‌آید و باوجود ساخت آپارتمان‌های بلند، هنوز حال و هوای گذشته را به یاد می‌آورند.

کوچه مدرسه در کوی‌پلیس

در بزرگمهر ۱۰ تعداد پنج مدرسه فعالیت دارد و دبیرستان بهار آزادی که سال ۱۳۵۲ ساخته شده از سایر مدارس محله قدیمی‌تر است. این مدارس در زمان تعطیلی ترافیک شدیدی در معبر ایجاد می‌کنند.

ارسال نظر