کد خبر: ۳۲۳۴
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

«عصر جدید» اعتماد به نفسمان را بالا برد

کوثر اسدی، نوجوان سیزده‌ساله محله طلاب، با تکیه بر توانمندی ورزشی خود توانست در مقابل هزاران تماشاگر تلویزیونی «عصر جدید»، تیم دختران خورشید را به‌خوبی همراهی کند.

کوثر اسدی، نوجوان سیزده‌ساله محله طلاب، با تکیه بر توانمندی ورزشی خود توانست در مقابل هزاران تماشاگر تلویزیونی «عصر جدید»، تیم دختران خورشید را به‌خوبی همراهی کند.

کوثرکه ورزش را از پنج‌سالگی و به تقلید از مادرش آموخته است، با شروع ورزش حرفه‌ای از هفت‌سالگی در هر رقابتی که شرکت کرده با مقام و دست پر بیرون آمده است. او هم‌چنین مقام اول مسابقات ایروبیک نونهالان مشهد را به صورت پیاپی از سال 96 تا 98 از آن خود کرد و در مسابقات ایروبیک استان در سال 97 هم به مقام اول دست پیدا کرد. کنار همه این‌ها چندین رتبه ورزشی دیگر هم دارد.


اولین عنوان در هفت‌سالگی

کوثر از پنج‌سالگی ورزش کردن را شروع کرد و با الگو گرفتن از حرکات مادر، به کودکان دیگری که به باشگاه ورزشی می‌آمدند تمرین می‌داد. دختر ورزشکار محله طلاب درباره ورودش به دنیای پرشور ورزشی می‌گوید: «مادرم مربی ورزش است. من از کودکی همراهش به باشگاه می‌رفتم و با دقت، حرکات او و هنرجویانی را که آموزش می‌دیدند نگاه می‌کردم. سعی می‌کردم حرکات را به بچه‌های کوچک هم‌سن‌و‌سال خودم یاد بدهم و این موضوع به ورزش علاقه‌مندم کرد. هفت‌سالگی به صورت جدی ورزش حرفه‌ای را شروع کردم. چون به رشته ایروبیک علاقه زیادی داشتم، سراغ این رشته رفتم. بعد از دو ماه برای اولین بار در مسابقات بین باشگاهی و سپس شهر مشهدشرکت کردم و رتبه نخست را به دست آوردم.»

کوثر پس از یک سال در کنار ایروبیک، رشته‌های دیگری را شروع کرد. او می‌گوید: «در هشت‌سالگی با مربی خوبم، سمیرا رضایی، که در حال حاضر مسئول کمیته ایروبیک مشهد است، تمرینات حرفه‌ای در زمینه آمادگی جسمانی را آغاز کردم. از این ماجرا هم دو ماه گذشت و من در مسابقات آمادگی جسمانی مشهد مقام سوم را به دست آوردم.»


درخشش تیمی در عصر جدید

کوثر سال 99 به عضویت گروه دختران خورشید درآمد. او درباره ورودش به این تیم می‌گوید: «با معرفی خانم رضایی، با گروه دختران خورشید آشنا و در آزمون ورودی این گروه قبول شدم. پس از آن، زیر نظر کادر فنی گروه و با راهنمایی‌ها و هدایت‌ جلیل پرداختی، سرپرست خوب این تیم، ساعت‌ها در برنامه پربیننده عصر جدیدتمرین کردیم و من در همین تمرینات پیشرفت زیادی داشتم. ما به صورت تیمی گام اول را به‌خوبی برداشتیم. این موضوع اعتمادبه‌نفسمان را بالا برد و باعث شد هرروز ساعت‌ها پرقدرت‌تر از قبل تمرین کنیم.»

در اجرای دوم برنامه «عصر جدید»، کوثر بازهم نقش پررنگی در چندین بخش داشت و عملکرد خوبی از خود نشان داد. او تعریف می‌کند: «در اجرای دوم، هم حرکت انفرادی با چند حلقه داشتم هم حرکت‌های گروهی.»

اعضای گروه دختران خورشید این روزها مشغول تمرین برای شرکت در مسابقات ورزشی و اجرا در برنامه‌های مختلف هستند. کوثر با تمرین‌های پیاپیی که دارند به آینده تیم دختران خورشید امیدوار است و می‌گوید: «هرکدام از اعضای گروه برای آینده ورزشی خود برنامه‌های خاصی دارد. من هم این روزها مشغول تمرین در رشته‌های مختلف ورزشی مانند ایروبیک، آمادگی جسمانی، حرکات فردی و نمایشی ژیمناستیک و ... هستم.»

کوثر قصد دارد از سال آینده رشته پرتاب دیسک را هم شروع کند و دوست دارد برای ورزش ایران افتخارآفرین باشد.

ارسال نظر