کد خبر: ۵۰۶۵
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

دانش‌آموز کلاس «تجربه»

مهدی ابراهیمیان عضویت در کانون فرهنگی‌هنری ریحانه‌الحسین (ع) را منشأ بیشتر موفقیت‌هایش می‌داند.

مهدی ابراهیمیان عضویت در کانون فرهنگی‌هنری ریحانه‌الحسین (ع) را منشأ بیشتر موفقیت‌هایش می‌داند؛ کانونی که استعداد خیلی از نوجوانان و دانش‌آموزان محله‌شان را شکوفا کرده است.


تأثیر یک کانون در زندگی مهدی

او قبل از ورود به این مجموعه، فعالیت‌های قرآنی را با تشویق پدر و مادرش شروع کرده بود و در این زمینه موفق هم بوده است. می‌گوید: قطعا تأثیر‌گذارترین افراد زندگی هر شخصی، پدر و مادرش هستند. مادرم به آموزش قرآن مشغول است و همیشه تشویقم می‌کند که قرآن اولویت زندگی‌ام باشد؛ پدرم هم سفارش می‌کند هرچقدر وقت برای قرآن بگذارم، کم است.

مهدی در حال حاضر مربی سرود است و با گروهش اجرا‌های زیادی در شهر داشته‌اند. باز هم تکرار می‌کند: کانون فرهنگی در رشد من و دیگر بچه‌ها نقش پر‌رنگی دارد. این مجموعه کلاس‌های متفاوتی مثل عکاسی، تدوین، موسیقی، قرآن، فتوشاپ و‌... برگزار می‌کند.

در ابتدا مسئولیت عکاسی بر‌عهده من بود و هم‌زمان در گروه سرود شرکت می‌کردم. بعد از رفتن مربی سرودمان، با مشورت خانواده‌ام، این مسئولیت را قبول کردم.


یک اجرای متفاوت

او در اجرای سرود‌هایی در قالب حماسی، شاد، مذهبی، مناسبتی شرکت کرده است. اجرای «بهار معنویت» از آخرین کار‌های اوست که برایش بسیار لذت‌بخش بوده است. یکی از بهترین خاطرات مهدی، اجرای گروهی سرود برای رئیس‌جمهور است.

می‌گوید: یک روز جلسه‌ای فوری و ویژه برای گروه سرود گذاشتند و گفتند که قرار است رئیس‌جمهور به مشهد بیاید. من و بچه‌ها به هم نگاه کردیم و گفتیم «این به ما چه ربطی دارد؟». مسئولان آن جلسه گفتند قرار است یک گروه سرود در‌مقابل رئیس‌جمهور اجرا کند.

من که بیشتر گروه‌ها و مربی‌ها را می‌شناختم، در ذهنم مرور می‌کردم که بناست کدام گروه به اجرا بپردازد. در همین فکر بودم که گفتند گروه ما انتخاب شده‌است.

او ادامه می‌دهد: البته این کار استرس و دلهره زیادی داشت. ما برای داشتن صدای خوب نباید خوراکی می‌خوردیم و تقریبا یک روز گرسنه به تمرین پرداختیم. درنهایت خوشبختانه این سرود را به‌خوبی مقابل حجت‌الاسلام رئیسی و دیگر مسئولان اجرا کردیم.

مهدی در‌کنار برنامه‌های مختلفی که دنبال می‌کند، این روز‌ها در‌حال یادگیری گیتار و پیانوست. او می‌گوید: درست است که به‌خاطر علاقه و هیجانی که دارم، رشته‌های مختلف را تجربه کرده‌ام، اما سعی کرده‌ام هر کار را کامل و به‌خوبی انجام دهم و خوشحالم که موفق بوده‌ام.

مهدی در حوزه‌های مختلف تجربه کسب کرده و مقام‌هایی نیز به‌دست آورده است. قرآن، اذان، ژیمناستیک، دوومیدانی، خوش‌نویسی و کتاب‌خوانی، حوزه‌های مختلفی است که مهدی در آن‌ها فعالیت کرده است.

ارسال نظر