کد خبر: ۸۵۰۹
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

مرکز شکل‌گیری«نقویه»

کوچه صادقیه‌۲۶، معبری فرعی در محله نقویه است که مرکز شکل‌گیری این محله بوده است. اولین ساختمان‌های این محله اواسط دهه‌۸۰ در‌قالب مجتمع‌های مسکونی احداث شد و به‌این‌دلیل قدیمی‌ترین معبر محله است.

کوچه صادقیه‌۲۶، معبری فرعی در محله نقویه است که مرکز شکل‌گیری این محله بوده است. اولین ساختمان‌های این محله اواسط دهه‌۸۰ در‌قالب مجتمع‌های مسکونی در این خیابان احداث شد و به‌این‌دلیل قدیمی‌ترین معبر محله است. بااینکه این کوچه بن‌بست است، شهروندان بسیاری از معابر اطراف، خود را به اینجا می‌رسانند تا از دو بازارمحله آن، نیاز‌های خود را تأمین کنند.

مرکز شکل‌گیری«نقویه»

زمین‌های بایر انتهای صادقیه‌۲۶، پای سگ‌های ولگرد را به این معبر شهری باز کرده است. بزرگ‌مقیاس‌بودن این زمین‌ها عزم مجموعه مدیریت شهری را برای دیوارکشی اراضی و سامان دادن به وضع موجود می‌طلبد.

مرکز شکل‌گیری«نقویه»

مجتمع مسکونی نیکان، چهار بلوک بیست‌و‌چهارواحدی را در خود جای داده است. ساخت این مجتمع در سال‌۱۳۸۸ به پایان رسید و اکثر ساکنان آن را فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

مرکز شکل‌گیری«نقویه»

آسیه اکبری مربی قرآن و نویسنده موفق ساکن این خیابان است و روش‌هایی هوشمند برای آموزش قرآنی کودکان معرفی کرده است.

مرکز شکل‌گیری«نقویه»

بازارمحله ماهان جزو معدود بازار‌های محلی محدوده الهیه است. این بازار با سی‌واحد اقتصادی از روز‌های اوج خود در اواسط دهه‌۹۰ فاصله گرفته، با‌وجوداین برای رفع نیاز ساکنان مناسب و در‌دسترس است.



* این گزارش پنج‌شنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۴۰ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر