کد خبر: ۷۸۲۶
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

فرهنگ‌دوستی ساکنان یک معبر

اهالی محله نقویه، کوچه شهید شریعتیان‌فرد۲ را به فعالیت‌های فرهنگی‌اش می‌شناسند. ساکنان فرهنگ‌دوست این کوچه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، آموزشی را در مناسبت‌های مختلف در پارک و مسجد اجرا می‌کنند.

کوچه شهید شریعتیان‌فرد۲، معبری فرعی در محله نقویه است که به نام شهید ابراهیم خدایی نام‌گذاری شده است. آنچه این روز‌ها در این معبر بیشتر به چشم می‌خورد، فعالیت کارگران ساختمانی است که در چندین پروژه هم‌زمان مشغول کار‌ند.

اما ویژگی مهم این کوچه فعالیت‌های عمرانی‌اش نیست، بلکه اهالی محله، کوچه را به فعالیت‌های فرهنگی‌اش می‌شناسند. ساکنان فرهنگ‌دوست کوچه شهید‌شریعتیان‌فرد ۲ برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، آموزشی را در مناسبت‌های مختلف در پارک و مسجد اجرا می‌کنند.


فرهنگ‌دوستی ساکنان یک معبر

ساخت مسجد و مجتمع فرهنگی پنج‌تن‌آل‌عبا (ع) از سه‌سال قبل آغاز شده و طرح توسعه آن برای آینده در دستور‌کار است. اهالی این مرکز در‌زمینه آموزش‌های دینی و قرآنی فعال هستند.

فرهنگ‌دوستی ساکنان یک معبر

دبستان خیرساز دکتر محمود جعفرزاده در سال‌۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید. دانش‌آموزان این مدرسه در دو شیفت دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم تحصیل می‌کنند.

فرهنگ‌دوستی ساکنان یک معبر

محمدرضا قوسی، سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی، در برنامه‌های فرهنگی محله و پیش بردن برنامه‌های ساخت مسجد نقش پررنگی دارد.

فرهنگ‌دوستی ساکنان یک معبر

بوستان ۱۳۰۰‌مترمربعی این معبر حدود هفت‌سال قبل ساخته شده است. تجهیزات بازی و نیمکت‌های این فضای سبز بدون نام، نیازمند نوسازی است.

ارسال نظر