کد خبر: ۱۱۵
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه‌ای به نام شهید ترور

کوچه شهید هاشمی‌نژاد 18/2 در محله معروف عشرت‌آباد قرار دارد. محله‌ای که به قول خیلی از ساکنان وجه تسمیه آن برمی‌گردد به عشرت‌خانمی که صاحب املاک زیادی در این محدوده بوده است.

کوچه شهید هاشمی‌نژاد 18/2 در محله معروف عشرت‌آباد قرار دارد. محله‌ای که به قول خیلی از ساکنان وجه تسمیه آن برمی‌گردد به عشرت‌خانمی که صاحب املاک زیادی در این محدوده بوده است. این کوچه در سال‌های قبل از انقلاب به کوچه افسر معروف بوده است و حالا نام شهیدعلیرضا مولوی بر تارک آن می‌درخشد. این را هم از قدیمی‌ها شنیده‌ایم که شهیدمولوی جوانی انقلابی بوده است که در اولین سال‌های دهه60 به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید و نامش ماندگار شد.

 

 

میوه‌فروشی دهقان یک زمان برووبیای زیادی داشته و حالا همه آجرهای آن کهنه و خاک‌گرفته است. اهالی می‌گویند صاحب آن صد ساله و در قید حیات است.

 

تنور نانوایی حاج‌آقامیر که بین مردم به «نون گرده» معروف است، هنوز هم روشن و داغ است. چند نسل آن را چرخانده‌اند تا به امروز رسیده است.

 

مسجد المهدی در انتهای کوچه کوچک و ساده بوده، کم‌کم وسعت گرفته است. اهالی می‌گویند پارسال بازسازی شد و در سالروز میلاد امام رضا(ع) به بهره‌برداری رسید.

 

سردر برخی خانه‌ها تماشایی است. تصاویر شهیدان شهریار و بهرام جعفری‌سیدآبادی بر قاب دیوار پای هر رهگذری را سست می‌کند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44