کد خبر: ۲۲۷۸
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خیابان تخمه‌های داغ!

خیابان طبرسی 65 که به خیابان میثم20 ختم می‌شود، به خیابان تخمه داغ معروف است. دلیلش جانمایی چندفروشگاه بزرگ است که در کار آجیل هستند و در شهر به‌نام و معروف. ساکنانی که قدیمی‌ترند، می‌گویند زمین‌های این محدوده به زمین‌های سی‌بی‌سی معروف و مالکش حاج‌حکیم بوده است. این خیابان بازاری کوچک است با انواع مغازه‌ها که ساکنان می‌توانند مایحتاج روزمره‌شان را از آن تهیه کنند.

خیابان طبرسی65 که به اسم «ابوذر» نام‌گذاری شده، یکی از معابر شلوغ و پرتردد محله فجر است. این معبر که به خیابان میثم20 ختم می‌شود، به خیابان تخمه داغ هم معروف است. دلیلش جانمایی چندفروشگاه بزرگ است که در کار آجیل هستند و در شهر به‌نام و معروف. ساکنانی که قدیمی‌ترند، می‌گویند زمین‌های این محدوده به زمین‌های سی‌بی‌سی معروف و مالکش حاج‌حکیم بوده است. این خیابان بازاری کوچک است با انواع مغازه‌ها که ساکنان می‌توانند مایحتاج روزمره شان را از آن تهیه کنند.

 

تاریخ ساخت مسجد ابوذر که زمین هفتصدمترمربعی آن را قدیمی‌های محله از آستان قدس گرفته بودند، به سال1360 برمی‌گردد. از زمان نام‌گذاری مسجد به «ابوذر» خیابان هم به این نام شد.

 

صدایی که از حجره او بیرون می‌ریزد، هرگوشی را تیز می‌کند. محمد غدیری پدر شهید است، پیشه‌اش همین است؛ چاقوتیزکنی.

 

مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهیدهاشمی‌نژاد هم در ابتدای همین خیابان است و مجموعه‌ای پویا و فعال در حوزه سلامت سالمندان و بانوان.

 

نور چراغ ها و روشنایی خیابان کم است . این موضوع گلایه‌ای است که غالب ساکنان مطرح می‌کنند و می‌گویند باید به فکر روشنایی این معبر بود.
ارسال نظر