کد خبر: ۴۵۶۲
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

مدال طلای المپیاد سواد رسانه‌ای بر گردن نازنین صادقی

آینده‌ای را برای خودم تصور می‌کنم که تلفیقی از اقتصاد و رسانه است. با خواندن کتاب‌های تخصصی اقتصاد فهمیدم که من آدم این کار هستم و می‌توانم ایده‌های مؤثری در این زمینه ارائه کرده و از ظرفیت رسانه برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنم.

از آن دست نوجوان‌هایی است که خوره کتاب هستند. محبوب‌ترین تفریحش را مطالعه و بهترین هدیه‌ای را که می‌توان به او داد، کتاب می‌داند. از همان کودکی که پا به مدرسه گذاشت، علاقه خود را در کتاب‌خواندن می‌دید. در دبیرستان با رقابتی به نام «المپیاد» آشنا شد که بهترین فرصت را به او می‌داد تا به‌صورت جدی به علاقه‌اش که درس و کتاب‌خواندن است، بپردازد. نازنین صادقی، نوجوان هفده‌ساله محله امام‌رضا (ع)، آذر امسال مدال طلای المپیاد سواد رسانه‌ای را کسب کرده است.


آشنایی با استادان باتجربه

دوران نوجوانی او با فراز‌و‌نشیب‌های اقتصادی کشور همراه شد. صحبت‌های زیادی درباره چالش‌های اقتصادی و معیشت مردم می‌شنید. با شنیدن این حرف‌ها یک سؤال در ذهن او به وجود می‌آمد که چگونه می‌توان به پیشرفت اقتصادی رسید؟
با همین هدف در پایه دهم، رشته علوم انسانی را انتخاب کرد. همان ابتدای سال تحصیلی متوجه شد که می‌تواند در آزمونی به نام المپیاد شرکت کند؛ می‌گوید: حتی نام المپیاد هم سخت و سنگین است، اما برای من چنین حسی نداشت، چون عاشق درس‌خواندن بودم و هستم.

با راهنمایی دبیران و استادانم یک سال به‌صورت مداوم کتاب‌های اقتصادی را می‌خواندم و توانستم از بین ۸ هزار نفری که در مرحله اول شرکت کرده بودند، قبول شوم و به مرحله دوم راه یابم. در مرحله دوم چهل نفر انتخاب شده بودند؛ حالا شرایط سخت‌تر بود و او باید کتاب‌های مرجع دانشگاهی را مطالعه می‌کرد. پس‌از قبولی در آزمون تشریحی راهی مرحله سوم شد، سپس در دوره یک‌ماهه آموزشی تهران شرکت کرد و آزمون داد. اکنون نیز منتظر اعلام رنگ مدال خود در این المپیاد است.

المپیاد اقتصاد تجربه خوبی برای نازنین بود. او می‌گوید: حضور در این رقابت سبب آشنایی من با استادان و آدم‌هایی با جایگاه علمی بالا شد. اطلاعاتی که در این مدت به دست آوردم، شاید چهار‌پنج سال زندگی‌ام را جلوتر انداخت.

 

علاقه به مجریگری

با توجه‌به اینکه تنها دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم می‌توانند در المپیاد شرکت کنند، او در پایه یازدهم تصمیم گرفت در المپیاد سواد رسانه‌ای نیز شرکت کند؛ ادامه می‌دهد: این المپیاد تفاوت زیادی با سایر المپیاد‌ها دارد؛ چون منبع خاصی ندارد و بر‌اساس هوش و خلاقیت است و باید به سؤالاتی پاسخ داد که جواب آن‌ها مشخص و معین نیست و به خلاقیت و ذکاوت شما برمی‌گردد.

نازنین دختری است که همیشه چالش را دوست دارد؛ در همین راستا با حضور در این المپیاد می‌خواست خود را از نظر هوش بسنجد. او توانست بعد‌از حضور در هر سه مرحله، آزمون مدال طلای المپیاد سواد رسانه‌ای امسال را کسب کند.
حضور در المپیاد سواد رسانه‌ای سبب آشنایی او با تهیه‌کنندگان و مدیران شبکه‌های صدا‌وسیما شد. نازنین به این موضوع پی برد که به مجریگری نیز علاقه دارد.

او توضیح می‌دهد: آینده‌ای را برای خودم تصور می‌کنم که تلفیقی از اقتصاد و رسانه است. با خواندن کتاب‌های تخصصی اقتصاد فهمیدم که من آدم این کار هستم و می‌توانم ایده‌های مؤثری در این زمینه ارائه کرده و از ظرفیت رسانه برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنم.

ارسال نظر