کد خبر: ۹۰۹۷
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

وقف خانه برای تقویت دین جوانان محله

علی محبی همراه با همسر و فرزندانش زندگی‌اش را وقف مسائل دینی و برگزاری کلاس‌های معارف، اخلاق و... کرده تا شاید بتواند خاطره‌ای ماندگار را از خود به جای گذارد.

زهرا نیکرو|  همه اهالی از وجود این موسسه در محله‌شان خشنودند و همیشه حرفش را می‌زنند، وارد موسسه که می‌شوی رنگ و بوی علم می‌دهد، این را افرادی که به این موسسه آمده‌اند می‌گویند. 

موسسه صادقیه مبارکه که به نوعی یک موسسه فرهنگی و فعال است، نه تنها اهالی محله بلکه اهالی دیگر محله‌ها را به اینجا می‌کشاند تا جرعه‌ای از علم و دین را آموزش ببینند.حس خوب معنویت را می‌توانی در این فضا احساس کنی. خواهران و برادران می‌توانند در این موسسه حاضر شوند. تعامل و وحدت در اینجا موج می‌زند.

همه اینها به همت خانواده محبی صورت گرفته، مردی همراه با همسر و فرزندانش زندگی‌اش را وقف مسائل دینی و برگزاری کلاس‌های معارف، اخلاق و... کرده تا شاید بتواند خاطره‌ای ماندگار را از خود به جای گذارد.

حاضر به مصاحبه نیست و می‌گوید این کار‌ها فقط برای رضای خداست، با اصرار ما که روبه‌رو می‌شود، فقط به خاطر اینکه هم‌محله‌ای‌هایی که از وجود این موسسه آگاه نیستند را مطلع کند، تن به مصاحبه می‌دهد.

حدود ۱۸ سال است که موسسه صادقیه شکل‌گرفته، ۱۵‌سالی در محله دریادل و سه سالی هم در منطقه ما، عبدالمطلب ۱۸/۳۰، پلاک ۴۰  در محله عبدالمطلب نزدیک یک فضای بزرگ و سرسبز است و بسیاری از علاقه‌مندان هنگام استفاده از این فضای سبز راه موسسه را پیدا کرده‌اند.

علی محبی، مدیر موسسه صادقیه مبارکه که فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهد، حالا زندگی‌اش را وقف این کار کرده و بخشی از مدیریت واحد خواهران را همسرش عهده‌دار است.

از فعالیت در این موسسه لذت می‌برد و خوشبختی زندگی‌اش را مدیون این فعالیت، «یعنی کار در راه رضای خدا» می‌داند.هر هفته با نصب پیام‌هایی در پارکینگ و راهروی ورودی موسسه، سعی دارد فضایی مناسب ایجاد کند و پیام‌هایی از سخنان ائمه را در معرض دید هم‌محله‌ای‌ها و همه کسانی که به موسسه مراجعه می‌کنند قرار دهد.

احساس آرامش، مهمان محله ما

یکی از دانش‌آموزانی که اوقات فراغتش را در اینجا پر می‌کند، با اشاره به فضای معنوی این موسسه و احساس آرامش و راحتی در آن می‌گوید: هر وقت تکالیف روزانه‌ام را انجام می‌دهم برای پرکردن اوقات فراغتم بعد از رفتن به فضای سبز کنار موسسه، به اینجا می‌آیم تا با مطالعه و استفاده از کتاب‌های کتابخانه از فرصت باقی‌مانده در روز استفاده کنم.

محمد که به گفته خودش تقریبا سه روز در هفته با آژانس از آن طرف شهر برای حضور در کلاس‌های این موسسه به اینجا  می‌آید، می‌گوید: بچه‌های اینجا با آقای محبی، دوست شده‌اند و از برنامه‌هایی که برایمان بدون هیچ هزینه‌ای مهیا کرده نهایت رضایت را داریم.

موسسه صادقیه مبارکه نه تنها اهالی محله که اهالی دیگر محله‌ها را به اینجا می‌کشاند


مباحث عمومی برای گروه‌های مختلف

در این موسسه کلاس‌های مباحث اخلاق و احکام، به صورت مباحثه، امام‌شناسی، طب اسلامی و... ارائه می‌شود و فعالیت در این موسسه به صورت شبانه‌روز برقرار است.

خانواده‌های زیادی برای بازدید از نمایشگاهی که در این موسسه ترتیب داده شده می‌آیند و حتی به گفته محبی، نه‌تن‌ها از مناطق دیگر شهرمان بلکه از شهر‌های دیگر نیز برای استفاده و بازدید از این موسسه آمده‌اند و همه با دریافت یادگاری که این موسسه برای مهمانانش تهیه کرده و به آن‌ها تقدیم می‌کند بدرقه شده‌اند.

این موسسه در تعطیلات تابستانی نیز کلاس‌های زیادی را در زمینه دین و اخلاق و... تشکیل می‌دهد و همیشه تنور آموزش و معرفتش داغ داغ است.جلساتی از جمله جلسات مباحثه که شرکت در آنها برای عموم آزاد است، برگزار می‌شود. این کلاس‌ها در ساعات معین برای اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود و هم‌زمان با این کلاس‌ها، کتابخانه و بانک سیدی نیز برپاست.

 

یک جرعه معرفت


هدف؛ ترویج مکتب امام‌صادق (ع)

کلیه برنامه‌های این موسسه رایگان است و هدف موسسه صادقیه، فقط ترویج مکتب امام صادق (ع) است.اعتقاد محبی این است که در فضای تهاجم فرهنگی همه‌جانبه‌ای که از سوی فرقه‌های انحرافی علیه مکتب تشیع و جوانان شیعه ترتیب داده می‌شود، برگزاری این جلسات وظیفه‌ای است که برای نشر علم و دین و گسترش مکتب جعفری (ع) برای هدایت جوانان شیعه باید انجام شود.

در این فضا شاهد تفسیر قرآن در شب‌های سه‌شنبه ساعت‌۲۰:۱۵ تا ۲۱:۳۰ برای  برادران و خواهران علاقه‌مند هستیم و همه‌روزه می‌توان برای بحث دینی و کسب علم و معرفت به این موسسه مراجعه کرد.


* این گزارش ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۲ در شماره ۵۵ شهرآرا محله منطقه دو چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
04:00