کد خبر: ۴۵۸۳
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

احسان سوختانلو انس با قرآن را برای بچه‌ها شیرین می‌کند

در کلاس‌ها و جلسه‌های قرآن با بچه‌ها صحبت می‌کنم و استعداد، نکات مثبت رفتاری و قرآنی آن‌ها را برایشان پررنگ می‌کنم. به آن‌ها اعتماد‌به‌نفس می‌دهم. تلاش می‌کنم جلسه‌ها برای بچه‌ها شیرین باشد.

احسان سوختانلو تلاوت قرآن را از دوره نوجوانی شروع کرده و کارنامه‌اش از رتبه‌های استانی و کشوری، رنگارنگ است. او بعد از موفقیت‌هایی که کسب کرده، به همراه دوستش در سال ۱۳۸۵ «موسسه اظهر الجمیل» را برای نوجوانان و جوانان به راه انداخته است و برای استعدادیابی و نخبه‌پروری فعالیت‌های قرآنی دارند.

سوختانلو که برای اجرای برنامه به شهر‌های مختلف و کشور‌های اسلامی سفر می‌کند، حدود چهار‌سال است که معلم آموزش‌وپرورش شده و قرآن تعلیم می‌دهد و دغدغه‌اش تربیت نسل قرآنی است.

 

۲بخش از زندگی قرآنی

سوختانلو ۳۴ سال دارد و ساکن محله خیرآباد است. زندگی قرآنی‌اش را به دو بخش تقسیم می‌کند. از شش‌سالگی تا قبل از سن بلوغ و از بلوغ تا به امروز. او به‌طور تصادفی به جلسه قرآنی می‌رود. استاد جلسه متوجه استعداد او می‌شود و او را به حضور در جلسه‌های قرآنی تشویق می‌کند. تمرین‌های سوختانلوی نوجوان از آن لحظه شروع می‌شود، اما با شروع دوران بلوغ و تغییر صدایش، یک سالی از این فضا فاصله می‌گیرد.

او می‌گوید: آن زمان امکانات زیادی برای تمرین نبود. تعدادی کاست از استادان مختلف در‌اختیار داشتم که آن‌ها را گوش می‌دادم و تمرین می‌کردم.

او معتقد است که گوش‌کردن یکی از عوامل مهم در قرائت قرآن است؛ چیزی که نوجوانان امروز کمتر به آن توجه می‌کنند. آقااحسان با تمرین‌های زیاد، بین قاری‌های شهری جایگاهی ویژه می‌یابد و در مسابقه‌های مختلف استانی و کشوری شرکت می‌کند و مقام‌هایی به دست می‌آورد.

از این عناوین می‌توان به رتبه دوم کشوری مسابقه‌های هلال احمر، مقام‌های اول مسابقات قرائت ارتش، مسابقه‌های قرائت قرآن استان کرمان و مسابقات قرائت ارتش در سال ۹۵، مقام دوم مسابقه‌های تلاوت مجلسی کشور در سال ۹۸ و مقام دوم قرائت مسابقه‌های استانی پیام نور، همچنین چندین سال متوالی رتبه اول مسابقه‌های قرائت قرآن در استان کرمان اشاره کرد.

 

جلسه‌های شیرین

از سال‌۱۳۸۶ افتخار مؤذنی حرم رضوی را پیدا کرده و از آن زمان تا اکنون در برنامه‌های حرم شرکت می‌کند. می‌گوید: بخشی از فعالیت‌هایم به تربیت قاری‌های جوان و استعدادیابی برمی‌گردد. بخشی دیگر از کارهایم، اجرای برنامه در شهر ها‌ی مختلف ایران و کشور‌های دیگر است. سوختانلو و گروهی از نوجوانان و جوانان مؤسسه‌شان برای اجرای برنامه به کشور‌های مختلف از‌جمله ترکیه، ارمنستان، امارات، گرجستان، عراق و... رفته‌اند.

سوختانلو می‌گوید: یکی از فعالیت‌هایی که از سال‌۱۴۰۰ در مؤسسه شروع کردیم، برگزاری مسابقه‌های «ترنم وحی» در سطح کشوری است. از این مسابقه استقبال خوبی شده و قرار است پایان اسفند امسال در کشور برگزار شود. در‌کنار همه فعالیت‌هایی که دارد، چهار سال است به‌عنوان معلم قرآن در مدارس تدریس می‌کند. دو‌سالی هم در پایه ششم مشغول خدمت در آموزش‌وپرورش است.

او تعریف می‌کند: در کلاس‌ها و جلسه‌های قرآن با بچه‌ها صحبت می‌کنم و استعداد، نکات مثبت رفتاری و قرآنی آن‌ها را برایشان پررنگ می‌کنم. به آن‌ها اعتماد‌به‌نفس می‌دهم. تلاش می‌کنم جلسه‌ها برای بچه‌ها شیرین باشد. معتقدم جوانان و نوجوانان با داشتن راهنمای خوب می‌توانند راه زندگی‌شان را تغییر دهند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر