کد خبر: ۴۶۱۸
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

درخشش رزمی‌کاران شهرک شهید رجایی

مجهز‌ترین باشگاه رزمی منطقه ۶ در شهرک شهید‌رجایی، صد‌ها کودک و نوجوان با‌استعداد را پرورش داده و حالا به خانه امید نونهالان و نوجوانان ورزشکار تبدیل شده است.

احمد قیطانی مربی دلسوز بچه‌های رزمی‌کار منطقه ۶ شهرداری است؛ کسی که بزرگ‌ترین دستاورد زندگی‌اش را تأسیس مجهز‌ترین باشگاه رزمی منطقه ۶ می‌داند. این باشگاه در شهرک شهید‌رجایی، صد‌ها کودک و نوجوان با‌استعداد را پرورش داده و حالا به خانه امید نونهالان و نوجوانان ورزشکار تبدیل شده است. چند‌سال پیش در بحبوحه کرونا در رو‌زهای ساکت و بی‌رونق باشگاه با احمد قیطانی گفتگو کردیم.

حالا، اما همه‌چیز فرق کرده است. بچه‌ها در همین مدت کوتاه، کلی افتخار‌آفرینی کرده‌اند. آخرینش بر‌می‌گردد به مسابقات کشوری کیک‌بوکسینگ که همین هفته گذشته زیر‌نظر هیئت ورزش‌های رزمی برگزار شد و بچه‌ها در چهار رده سنی موفق به کسب هشت‌مدال رنگارنگ شدند و دست پر به خانه برگشتند.

 

مزه شیرین پیروزی

لبخند شادی و رضایت روی لب بچه‌ها نقش بسته است. هنوز یک هفته بیشتر از درخشش آن‌ها در مسابقات کشوری کیک‌بوکسینگ نمی‌گذرد و مزه پیروزی هنوز زیر زبانشان است. شور و اشتیاقشان از صحبت‌هایشان پیداست. مربی بچه‌ها هم حسابی از نتیجه آخرین مسابقات راضی است.

احمد قیطانی از مسابقات هفته گذشته در سالن شهید‌بهشتی می‌گوید، از رقبای قوی و قدری که از جای‌جای کشور به مشهد آمده بودند و بچه‌ها طی مبارزه‌های نفس‌گیر موفق شدند از آن‌ها پیشی بگیرند. از باشگاه آن‌ها، سیزده‌شرکت‌کننده اعزام شده بودند که در مجموع هشت‌مقام کسب کردند؛ چهار مقام اول، دو مقام دوم و دو مقام سوم.

 

کسب مدال‌های رنگارنگ

از آن سیزده‌نفر پنج‌نفر اینجا حضور دارند و هر‌کدام از تجربه‌هایی که در این مسابقه به دست آورده‌اند، می‌گویند. مهدی زرین‌فر پانزده سال بیشتر ندارد، اما هفت‌سال مداوم است که به این باشگاه می‌آید. چهارده مقام در کارنامه‌اش دارد، اما مقام اول مسابقات اخیر را شیرین‌ترین برد زندگی‌اش می‌داند. از حریف‌های سرسختی می‌گوید که یکی پس‌از دیگری شکست داده است.

امیرمحمد تنها، اما درخلال مبارزه با رقبایش دچار مصدومیت هم می‌شود. او با دست باند‌پیچی‌شده روی سکوی اول می‌ایستد. پارسای یازده‌ساله هم در رده نونهالان مدال طلا به دست می‌آورد. او با اختلاف یکی‌دو امتیاز با نفر دوم، مقام اول را کسب می‌کند. از چالش‌های مبارزه نفس‌گیر آخرش می‌گوید، اما در‌نهایت می‌تواند بهترین نتیجه را کسب کند.
محمد پاکدل نایب‌قهرمان این مسابقات می‌شود. یازده‌سال بیشتر ندارد و سیزده‌مقام مختلف در کارنامه‌اش دارد. اما خودش را در ابتدای این مسیر می‌داند. از آرزوهایش برای افتخارآفرینی در عرصه‌های بین‌المللی می‌گوید.

امیرعلی سالخورده، اما یکی از اعضای جدید باشگاه است. تازه دو سال از شروع تمریناتش می‌گذرد، اما در همین دو سال هفت‌مدال به دست آورده است. در مسابقات اخیر هم مقام سوم را کسب کرده است.

این نتایج تنها بخشی از افتخارآفرینی‌های بچه‌ها طی این چند سال است. احمد قیطانی توضیح می‌دهد که بعد از شیوع کرونا و وقفه‌ای یکی‌دو‌ساله، به‌محض به راه‌افتادن مسابقات بچه‌ها تمرین‌هایشان را سفت و سخت شروع کردند و در مسابقات مختلف بهترین نتایج را کسب کردند.

ارسال نظر