کد خبر: ۴۶۳۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

دختر کاراته‌کار محله ابوطالب به دنبال فتح سکوهای قهرمانی

مشوق رز کشاورز برای ورود به کاراته، دخترخاله‌هایش بودند؛ دخترخاله‌هایی که روزی حریف تمرینی بودند و حالا به رقیب ورزشی‌اش تبدیل شده‌اند.

کاراته را از هفت‌سالگی شروع کرد. مشوقش برای ورود به این رشته، دخترخاله‌هایش بودند؛ دخترخاله‌هایی که روزی حریف تمرینی بودند و حالا به رقیب ورزشی‌اش تبدیل شده‌اند. رز حالا در پایه پنجم ابتدایی مشغول تحصیل است و در کنار پرداختن به درس و مدرسه، در مسابقات کاراته هم حاضر می‌شود و به دنبال فتح سکو‌های قهرمانی بیشتری است.


رقابت برای پیروزی

رز کشاورز متولد سال ۱۳۹۱ و ساکن محله ابوطالب است. او از هفت‌سالگی ورزش کاراته را تحت‌تأثیر دخترخاله‌های کاراته‌کارش شروع کرد. رز می‌گوید: «برایم خیلی جالب بود که آن‌ها به سروکول هم می‌پریدند، اما هیچ‌وقت دعوایشان نمی‌شد. وقتی از خاله‌ام می‌پرسیدم که چرا دخترهایش این‌قدر مشت و لگد به هم می‌زنند و با هم دعوا می‌کنند، خاله‌ام با خنده می‌گفت آن‌ها دعوا نمی‌کنند و این مشت و لگد‌هایی هم که می‌زنند، درواقع تمرینات ورزشی به نام کاراته است.

با دیدن همین صحنه‌ها به ورزش کاراته علاقه‌مند شدم و سال بعد اسمم را در رشته کیوکوشین کاراته ثبت‌نام کردم. با شروع ورزش کاراته، هر زمان به خانه خاله‌ام می‌رفتیم، حریف تمرینی دخترخاله‌هایم می‌شدم. بعد‌ها که وارد مسابقات شدم، به رقیب ورزشی برای هم تبدیل شدیم. یک نفر که مقام می‌آورد، دیگری تلاشش را می‌کرد تا مقام بهتر و بالاتری بیاورد. این بزرگ‌ترین محرک من برای پیشرفت در ورزش قهرمانی بود.»

کسب مقام سوم مسابقات غرب آسیا

این نوجوان ورزشکار مدتی پس از شروع کاراته، حضور در مسابقات را تجربه کرد. او علاوه بر حضور در مسابقات داخلی، تجربه حضور و کسب مقام در مسابقات بین‌المللی را نیز دارد.

کشاورز می‌گوید: «تحت آموزش و مربیگری استادم، عاطفه علیزاده که از کلاس اول تا به امروز مربی‌ام است، در چند مسابقه باشگاهی و استانی شرکت کردم. سال پیش از همه‌گیری کرونا در مسابقات استانی کاراته که در سالن شهیدبهشتی برگزار شد، پس از شکست‌دادن چند حریف، با رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی مدال برنز مسابقات را به دست آوردم. دومین حضورم در مسابقات استانی کاراته نیز که در مشهد برگزار شد، موفقیت‌آمیز بود و با پیروزی بر همه حریفان، موفق به کسب رتبه اول و مدال طلای مسابقات کاراته استان شدم.»

رز کشاورز پس از کسب مدال طلای مسابقات کاراته استان، شانس حضور در مسابقات کاراته غرب آسیا را پیدا کرد و پس از شکست چندنفر از حریفان خارجی و داخلی، به مرحله نیمه‌نهایی رسید. او می‌گوید: «اگر مقامی هم به دست نمی‌آوردم، تجربه و حضور در این مسابقات مهم و بین‌المللی برایم افتخار بزرگی بود.

در جریان مسابقات با چند نفر از کاراته‌کا‌های برتر کشور‌های غرب آسیا مثل تاجیکستان، ارمنستان و ترکمنستان روبه‌رو شدم. مسابقات بین‌المللی کاراته غرب آسیا در سالن کوثر مشهد برگزار شد و من توانستم پس از ناک‌اوت‌کردن چند حریف قدرتمند و با اسم و آوازه در مرحله نیمه‌نهایی رتبه سوم مسابقات و مدال برنز را کسب کنم. اکنون نیز برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم‌ملی کاراته آماده می‌شوم. آرزویم رفتن به تیم‌ملی و افتخارآفرینی برای کشورم است.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر