کد خبر: ۵۹۲۵
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

شگفتی‌سازی با کمربند آبی

کمربند آبی پایین‌ترین رتبه در هاپکیدوست. خیلی از مربی‌ها به‌خاطر بردن من به مسابقات کشوری، به مربی‌ام خرده می‌گرفتند و این کار را اشتباه محض می‌دانستند.

از کودکی به هیچ ورزشی علاقه نداشت. به گفته خودش بیشتر اهل درس‌خواندن بود، اما زمانی‌که به‌صورت اتفاقی همراه دوستش به باشگاه رفت، تحت‌تأثیر کلام تشویق‌آمیز مربی باشگاه، ورزش را به‌شکل جدی شروع کرد و با حضور در مسابقات، چندین مقام استانی و کشوری کسب کرد.

 

استعداد پنهان

مصطفی رستم‌یاری ۲۶ سال دارد و در محله جانباز زندگی می‌کند. او تا چهارده‌سالگی به‌جز درس به چیز دیگری فکر نمی‌کرد. خودش می‌گوید: من حتی در ساعات ورزش مدرسه چندان فعال نبودم. به همین دلیل تا دوران نوجوانی، هیچ ورزشی را حتی به‌صورت تفریحی انجام ندادم.

وقتی مصطفی به‌همراه یکی از دوستانش به باشگاه رفت، از دیدن تشویق‌های مربی باشگاه و انگیزه‌ای که به شاگردانش می‌داد، به رشته رزمی هاپکیدو علاقه‌مند شد؛ «همان‌جا دوستم من را به مربی‌اش، حجت حسینی معرفی کرد. مربی نیز از من خواست چندحرکت ورزشی را که دیده بودم، تکرار کنم. بعد گفت که استعداد خوبی دارم و می‌توانم به‌سرعت پیشرفت کنم. این کلام مربی، تأثیر زیادی در من داشت. همان لحظه، ثبت نام کردم و از روز بعد به باشگاه رفتم.»

 

مربی‌ام را سرزنش می‌کردند

مصطفی سال‌۱۳۹۱ اولین حضور رسمی در مسابقات را در رقابت‌های کشوری رشته هاپکیدو در رشت تجربه کرد. او می‌گوید: زیاد از شروع ورزشم نمی‌گذشت و کمربند آبی داشتم. کمربند آبی پایین‌ترین رتبه در هاپکیدوست. خیلی از مربی‌ها به‌خاطر بردن من به مسابقات کشوری، به مربی‌ام خرده می‌گرفتند و این کار را اشتباه محض می‌دانستند. اما استادم به من اعتماد داشت و قبل از مسابقات گفته بود شگفتی‌ساز مسابقات خواهم شد. واقعا همین‌طور هم شد.»

 

شکست حریف با دان ۴ ورزشی

او ادامه می‌دهد: مسابقات شروع شد و من با شکست چند حریف قدر با کمربند مشکی، سرانجام در مرحله نیمه‌نهایی با حریفی که دارای دان چهار بود، روبه‌رو شدم. دان چهار در ورزش هاپکیدو از بالاترین رتبه‌هاست. کمربند آبی من در مقابل دان چهار مثل کلاس اول دبستان دربرابر دانشجوی دانشگاه بود.

در این رقابت، هر‌دو نفرمان به‌صورت مشترک برنده شدیم. برای هیچ‌کس این امتیاز باورکردنی نبود، اما من به حرف مربی‌ام اعتماد داشتم و نتیجه‌اش را دیدم. در پایان مسابقات نیز به‌عنوان شگفتی‌ساز مسابقات موردتشویق داوران قرار گرفتم.

مصطفی می‌افزاید: بعد از این مسابقات و حضور موفق در چند دوره مسابقات استانی و کشوری، سال‌۱۳۹۵ در مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی کره جنوبی شرکت کردم. اما چون نفر سوم شدم، از راهیابی به این مسابقات بازماندم.

کسب چهار مقام سومی و دومی مسابقات هاپکیدوی کشوری و چند مقام برتر و دوم و سومی مسابقات استانی هاپکیدو، حاصل فعالیت‌های ورزشی مصطفی رستم‌یاری طی چند سال ورزش حرفه‌ای بوده است.

ارسال نظر