کد خبر: ۸۹۲۹
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

حال‌وهوای «بنفشه» سجاد

قدمت خیابان میلاد‌۱۲ به دهه‌۵۰ برمی‌گردد. زمین‌های بایر این خیابان بعد‌از انقلاب به‌مرور قطعه‌بندی و ساخته شد. تا سی‌سال پیش، این خیابان و معابر اطراف «بنفشه» نام داشت و بعد به «میلاد» تغییر نام پیدا کرد.

قدمت خیابان میلاد‌۱۲ به دهه‌۵۰ برمی‌گردد. زمین‌های بایر این خیابان بعد‌از انقلاب اسلامی به‌مرور قطعه‌بندی و ساخته شد. تا سی‌سال پیش، این خیابان و معابر اطراف «بنفشه» نام داشت و بعد به «میلاد» تغییر نام پیدا کرد. در این کوچه، سه نوع بافت مسکونی دیده می‌شود. برخی با آجر سه‌سانتی ساخته شده‌اند که جزو ابنیه قدیمی هستند. برخی نمای سنگ مرمر دارند که نزدیک به ۱۰ سال قدمت دارند و بنا‌های جدید هم با شکل و شمایل نوین ساخته شده‌اند. اگر در این کوچه قدم بزنید، بنا‌های ویلایی قدیمی را می‌بینید که تخریب شده‌اند و به‌جای آنها آپارتمان و مجتمع مسکونی در‌حال ساخت است. این معبر به خیابان‌های بنفشه، ابریشم، اقاقیا، سجاد، جانباز و فردوسی راه دارد.



حال‌وهوای امروز «بنفشه»

بازار محله این کوچه از ساکنان کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف هم مشتری دارد. این بازار از حدود بیست سال پیش به مرور شکل گرفته است. 

حال‌وهوای امروز «بنفشه»

ناصر نادری متولد ۱۳۴۴ است. او از اولین ساکنان این خیابان است. آقاناصر زمانی را به خاطر می‌آورد که اینجا بیابان بود و تنها بنای ساخته‌شده این حوالی، ساختمان چهارصد‌دستگاه در انتهای خیابان سجاد بود.



حال‌وهوای امروز «بنفشه»

در حرکتی خیر، زمین مسجد امام‌حسن‌مجتبی (ع) را مرحوم احمد کاظمی‌فرد وقف کرد. این مسجد را او و برخی خیران محلی سال ۱۳۸۲ احداث کردند.

حال‌وهوای «بنفشه» سجاد

بوستان بنفشه سال ۱۳۷۰ احداث شد. این پارک به فضای بازی، سرویس بهداشتی و آب‌نما مجهز است و محل دورهمی سالمندان محله محسوب می‌شود.

 

* این گزارش شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۳ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر