کد خبر: ۹۰۶۲
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

عکس گرفتن با عکس حسن یزدانی

محمد‌کیان محمدزاده تعریف می‌کند: تا الان شکست خورده‌ام و هر بار از باخت‌هایم درس می‌گیرم. اگر فنی را که با آن باخته‌ام بلد نباشم، یاد می‌گیرم و تمریناتم را بیشتر می‌کنم.

یک‌لحظه آرام و قرار ندارد. دوبنده آبی به تن کرده است و دائم تمرینات کشتی را روی پدرش اجرا می‌کند. همه فکر و ذهنش مبارزه است. یک‌لحظه هم که می‌نشیند، از اجرای فن‌های حسن یزدانی برای پدرش صحبت می‌کند.

محمد‌کیان محمدزاده هشت‌سال بیشتر ندارد و با همان جثه کوچک، حریفان بسیاری را در مسابقات مختلف دوستانه و آزاد شکست داده است و فقط به پیروزی در مبارزه فکر می‌کند. به قول پدرش، کشتی در خون و رگ‌های او جریان دارد و تنها علاقه اوست. هدف محمد‌کیان رسیدن به سکوی مسابقات المپیک و جهانی است.

- چه شد که سراغ کشتی رفتی؟
پدربزرگم، صفر محمدزاده از کشتی‌گیران قدیمی مشهد است که همیشه من را به کشتی‌گرفتن با هم‌سن‌و‌سال‌هایم تشویق می‌کند و به من انگیزه می‌دهد. علاوه‌بر‌این، پدر و عموی کوچکم کشتی می‌گیرند و با دیدن آنها من هم به این ورزش علاقه‌مند شدم.

- به ورزش دیگری هم علاقه داری؟
مدتی رزمی کار کردم، اما فقط کشتی را دوست دارم. یک‌سالی می‌شود که جودو هم کار می‌کنم. سال گذشته در مسابقات استعدادیابی جودو که در چناران برگزار شد، در وزن منفی ۲۴‌کیلوگرم در رده سنی خردسالان مقام اول این رشته را به دست آوردم.

- در کشتی آزاد هم مدال داری؟
بله، سال گذشته در مسابقات جام مهدویت که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، مقام اول را در رده سنی خردسالان به دست آوردم. البته در مسابقات آزاد کشتی با‌چوخه هم حضور داشتم و با نوه قهرمان‌های قدیمی این رشته در اسفراین مسابقه دادم و جایزه نقدی هم دریافت کردم. از چهارسالگی در مسابقات آزاد مختلفی شرکت کرده و توانسته‌ام در بیشتر آنها مقام اول یا دوم را به دست بیاورم.

- کدام ورزشکار این رشته را می‌شناسی؟
حسن یزدانی کشتی‌گیر موردعلاقه من است و همیشه مسابقات او را نگاه می‌کنم. پدرم تعریف می‌کند چهارسال که داشتم، مدال قهرمانی دستم می‌گرفتم و کنار عکس حسن یزدانی می‌ایستادم و از پدرم می‌خواستم که عکس بگیرد. دو سال پیش هم که به شمال رفتیم، از پدرم خواستم من را به جویبار و خانه پدری آقای یزدانی ببرد. آقای یزدانی نبود، اما برادر حسن‌آقا را دیدم.

- زمان مسابقات چه احساسی داری؟
همیشه اولین مسابقه استرس دارم، ولی بعد از اینکه مبارزه تمام می‌شود، برای ادامه مسابقات و بقیه حریفان نگران نیستم.

- تا حالا در مسابقه‌ای شکست خورده‌ای؟ احساس ناامیدی کرده‌ای؟
بله تا الان شکست خورده‌ام و هر بار از باخت‌هایم درس می‌گیرم. اگر فنی را که با آن باخته‌ام بلد نباشم، یاد می‌گیرم و تمریناتم را بیشتر می‌کنم.

- کدام فن کشتی را دوست داری و چرا؟
فن بارانداز، چون بر آن تسلط دارم و خیلی از آن استفاده می‌کنم.

- برنامه‌ات برای آینده چیست؟‌
می‌خواهم قهرمان جهان و المپیک شوم.

* این گزارش پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۴۷ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر