کد خبر: ۴۵۲۹
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

شناگر هندبالیست محله الهیه

هدیه از همان کودکی پرجنب‌وجوش بوده است و با پیشنهاد یکی از اقوام، دوره‌های شنا را شروع می‌کند. مادر او را در استخر بولوار شهید‌فکوری ثبت‌نام می‌کند. پنج‌سالی می‌شود که عضو تیم هیئت‌شنای استان خراسان رضوی است. او می‌گوید: در مسابقات ناحیه و استانی شنا مقام‌های بسیاری کسب کردم.

هدیه بناحندزایی پانزده‌سال دارد و دانش‌آموز کلاس هشتم است. از پنج‌سالگی ورزش را با شنا آغاز کرده است و اکنون دوره‌های غریق نجات را می‌گذراند. او تاکنون در مسابقات ناحیه و استانی این رشته نیز مدال به دست آورده است. هدیه علاوه‌بر شنا از نه‌سالگی رشته هندبال را نیز به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرده و موفق شده است همراه با تیم برزین در مسابقات استانی مدال کسب کند.

پر‌کردن اوقات فراغت با ورزش

هدیه از همان کودکی پرجنب‌وجوش بوده است و با پیشنهاد یکی از اقوام، دوره‌های شنا را شروع می‌کند. مادر او را در استخر بولوار شهید‌فکوری ثبت‌نام می‌کند. پنج‌سالی می‌شود که عضو تیم هیئت‌شنای استان خراسان رضوی است. او می‌گوید: در مسابقات ناحیه و استانی شنا مقام‌های بسیاری کسب کردم. خودم را برای مسابقات کشوری آماده می‌کردم که با شیوع کرونا مسابقات لغو شد. حالا منتظر آزمون غریق نجات هستم. ورزش بخش مهمی از زندگی من است و علاوه‌بر تأثیر آن در سلامتی، اوقات فراغتم را پر می‌کند.

دوره دبستان را در مدارس ناحیه‌۳ آموزش‌وپرورش درس خوانده است. وقتی کلاس سوم بوده است، از‌طرف آموزش‌وپرورش ناحیه، برای کشف استعداد‌های ورزشی و هنری دانش‌آموزان به مدرسه آن‌ها می‌آیند. او می‌گوید: بعداز شنا به رشته هندبال علاقه داشتم و دیدم فرصت مناسبی است تا بیشتر با هندبال آشنا شوم. بعد از ارزیابی امتیاز لازم را گرفتم و عضو تیم مدرسه شدم. در سال‌های ۹۵ و ۹۶ همراه تیم مدرسه مقام نخست مسابقات هندبال را در سطح مدارس ناحیه‌۳ آموزش‌وپرورش به دست آوردم.


رسیدن به هدف با تمرین و پشتکار

هدیه از نه‌سالگی عضو تیم هندبال برزین مشهد شده و تمریناتش را با این باشگاه شروع کرده است. او در پست بغل‌گوش بازی می‌کند و می‌گوید: درست است که در هندبال دقیقا برعکس فوتبال با دست بازی می‌کنیم، اما دقیقا مانند این ورزش هر بازیکن یک مسئولیت دارد و کار کاملا تیمی است. همه بازیکنان در دفاع و حمله همکاری می‌کنند.

هندبال و شنا به او کمک کرده است جسمی قوی و سالم داشته باشد. ورزش علاوه‌بر سلامتی برای او اعتماد‌به‌نفس نیز به همراه داشته است. هدیه می‌گوید: ورزش در این سال‌ها کمک کرده است تا هدف داشته باشم و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنم و تمام تمرکزم را برای رسیدن به هدفم بگذارم.

هدیه علاوه‌بر ورزش به علوم تجربی و داروسازی هم علاقه دارد و در‌صورتی‌که این رشته را در دانشگاه قبول شود، ورزش را درکنار آن به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند؛ در‌غیر‌این‌صورت تحصیلاتش را نیز در رشته تربیت‌بدنی ادامه خواهد داد. برای رسیدن به موفقیت هرروز علاوه‌بر درس‌خواندن، به تمرینات ورزشی می‌پردازد. یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برای تمرینات گروهی تیم برزین به سالن‌های مختلف سطح شهر می‌رود. او امیدوار است همراه تیم به مقام قهرمانی کشور دست پیدا کند و فرصتی برای پیوستن به تیم ملی به دست آورد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر