کد خبر: ۵۱۲۱
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

۲۳ سالگی هم برای شروع ورزش حرفه‌ای دیر نیست

وقتی علی توسلی ورزش حرفه‌ای را شروع کرد، خیلی‌ها با توجه به سنش امیدی به موفقیت او نداشتند، اما این حرف‌ها خللی در اراده علی برای انجام ورزش قهرمانی ایجاد نکرد.

ورزش حرفه‌ای را از دوازده‌سال قبل شروع کرده است. در آن زمان ۲۳ سال از سنش می‌گذشت و برای خیلی از مربیان و حتی ورزشکاران اطرافش، آغاز ورزش از این سن، شروعی دیر‌هنگام به شمار می‌آمد. خیلی‌ها امیدی به موفقیت او در عرصه‌های ورزش حرفه‌ای نداشتند، اما این حرف‌ها خللی در اراده او برای انجام ورزش قهرمانی ایجاد نکرد.

علی توسلی بزدی با کسب چند مقام استانی و کشوری ثابت کرد که هیچ‌گاه برای شروع ورزش حرفه‌ای دیر نیست.


من را با استاد اشتباه گرفتند

علی می‌گوید: تا قبل از بیست‌و‌سه‌سالگی هم با ورزش بیگانه نبودم و با بچه‌محل‌ها به فوتبال و کوه‌نوردی می‌رفتم. اما هیچ‌وقت به فکر ورزش حرفه‌ای نیفتاده بودم، تا اینکه با یکی از دوستانم به باشگاه محلمان رفتیم. ورزشکاران آن ساعت در رشته هاپکیدو فنون زیبایی به نمایش می‌گذاشتند و از آن حرکات خوشم آمد. چند‌روز بعد، اسمم را در همان باشگاه ثبت‌نام کردم. او هیچ‌گاه خاطره اولین حضورش در باشگاه المپیک را فراموش نمی‌کند.

می‌گوید: روز اول یک ساعتی زودتر از مربی و دیگر شاگردان رفتم و روی صندلی نشستم. هرکس که وارد می‌شد به‌ویژه شاگردان کودک و نوجوانی که سن‌وسال کمتری داشتند، با دیدن من با علامت دست احترام می‌گذاشتند و در گوشه‌ای می‌نشستند. من هم با تعجب از حرکات آن‌ها فقط نگاهشان می‌کردم.

بعد از گذشت ساعتی با آمدن استاد، یکی از بچه‌ها از جایش بلند شد و بعد از ادای احترام به من اشاره کرد و پرسید «این آقا همان استاد جدید باشگاه هستند؟» تازه متوجه موضوع و احترام‌هایی که به من می‌گذاشتند، شدم. استاد حجت حسینی خندید و گفت «این جوان، دوستم، علی است و از امروز قرار است به‌عنوان شاگرد جدید کار ورزش حرفه‌ای را شروع کند.» بچه‌ها با شنیدن این توضیحات به‌خاطر اشتباهشان کلی خندیدند.


کسب مدال‌های رنگارنگ

علی در طول دوازده‌سال ورزش حرفه‌ای در رشته هاپکیدو بیش‌از ۱۰ مقام استانی و کشوری کسب کرده است. او می‌گوید: سال‌۱۳۹۲ اولین حضورم را در مسابقات هاپکیدوی استان به میزبانی مشهد تجربه کردم و توانستم بعد‌از حذف چند حریف، رتبه اول را کسب کنم. سال‌۱۳۹۳، ۱۳۹۷ و ۱۴۰۱ نیز همین موفقیت را تکرار کردم و نفر اول هاپکیدوی استان شدم.

او در مسابقات کشوری نیز چهره موفق و شناخته‌شده‌ای دارد. کسب سه‌مقام دومی و یک مقام سومی کشور در این رشته، از افتخارات ورزشی اوست. علی همچنین در مسابقات کشوری در رده جوانان که سال‌۱۳۹۵ به میزبانی استان مازندران برگزار شد، مقام نخست را به دست آورد. او در حال حاضر سخت مشغول تمرین است و خودش را برای مسابقات آسیایی و بین‌المللی آماده می‌کند.

کار و ورزش در کنار هم

توسلی درکنار ورزش حرفه‌ای کاشی‌کاری می‌کند. به گفته خودش کار هیچ‌گاه مانع‌از رسیدن او به آرزو‌های ورزشی‌اش نبوده است. می‌گوید: به نظر من، کار با ورزش حرفه‌ای منافاتی ندارد. درکنار کار و ورزش به‌دنبال گرفتن مدرک مربیگری هستم. دوست دارم در کسوت مربی هاپکیدو شاگردان بسیاری را تربیت و راهی میدان قهرمانی کنم.

ارسال نظر