کد خبر: ۵۵۱۲
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

طلایی مسابقات بین‎‌المللی

کیارش صالح‌زاده معتقد است که ورزش هم توانایی‌های جسمی او را بیشتر کرده و هم اخلاق و رفتار جوانمردانه را در وجودش تقویت کرده است.

در کودکی کم‌خوراک و تاحدودی از نظر جسمانی ضعیف بود. مادر تصور می‌کرد تحرک می‌تواند به فرزندش کمک کند تا قدرت جسمانی‌اش تقویت شود. به‌همین‌دلیل فرزندش را در باشگاه محله ثبت‌نام کرد. از قضا این تشخیص مادر درست از آب درآمد و او نه‌تن‌ها قدرت جسمی خود را به دست آورد، بلکه به یکی از ورزشکاران موفق رزمی در محله تبدیل شد. کیارش صالح‌زاده، چهارده‌ساله است و در محله بهاران به دنیا آمده. او یکی از امید‌های راهیابی به تیم ملی است.

 

ورزش برای سلامتی

به گفته خودش در کودکی نسبت‌به هم‌سن‌و‌سال‌هایش جنب‌وجوش کمتری داشت؛ به‌همین‌دلیل خانواده نگران سلامتی او شدند. صالح‌زاده می‌گوید: مادرم همیشه می‌گفت پسر‌بچه‌ای در سن و سال تو باید از دیوار راست بالا برود و خوب غذا بخورد، اما تو خورد و خوراکت کم است. جنب‌و‌جوش هم نداری. به همین‌دلیل یک روز دستم را گرفت، به باشگاه رزمی محلمان برد و ثبت‌نامم کرد. هر‌چند در ابتدا این موضوع برایم جدی نبود و علاقه چندانی به ورزش‌های رزمی نداشتم، به‌تدریج علاقه زیادی پیدا کردم و الان شش‌سال است که هاپکیدو، تکواندو و بوکس را به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنم.

 

درخشش در ورزش‌‍‌های رزمی

کیارش در نه‌سالگی اولین حضورش در مسابقات رزمی استان خراسان رضوی را تجربه کرد. با کسب مقام سوم این مسابقات، اراده او برای حضور در مسابقات، بیشتر شد. صالح‌زاده می‌گوید: اولین حضورم در مسابقات باشگاهی استان خراسان در شهرستان تربت‌جام بود. دلهره زیادی داشتم، اما با دلگرمی‌های استادم، حجت حسینی، بر خودم مسلط شدم و با شکست‌دادن همه حریفان و رسیدن به مرحله نهایی، نفر سوم مسابقات شدم.

او بعد‌از این مسابقات در چندین دوره مسابقات استانی و کشوری شرکت کرد. کسب دوازده‌مدال رنگارنگ استانی شامل پنج‌مدال طلا، سه‌نقره و چهاربرنز و دومدال طلا، دونقره و یک مدال برنز مسابقات کشوری، حاصل تلاش‌های او در این شش‌سال ورزش حرفه‌ای بوده است. کیارش با کسب دو مدال طلای مسابقات بین‌المللی یکی از امید‌های ورود به تیم ملی تکواندو کشور است.

او می‌گوید: سال‌۱۴۰۰ همراه تیم تکواندوی استان خراسان رضوی به نمایندگی از ورزشکاران کشور، در مسابقات هانمادانگ تکواندوی کشور هندوستان شرکت کردم. در این مسابقات ورزشکارانی از پاکستان، بنگلادش و افغانستان شرکت کرده بودند. من توانستم با غلبه بر حریفان به مرحله نهایی برسم و با ناک‌اوت کردن حریفم در این مرحله مدال طلای مسابقات را به دست بیاورم.

او ادامه می‌دهد: سال گذشته نیز برای دومین‌بار در قالب تیم هاپکیدوی استان خراسان‌رضوی در مسابقات هاپکیدوی ترکمنستان شرکت کردم. در این مسابقات که ورزشکارانی از روسیه و قزاقستان حضور داشتند، با غلبه بر حریفان، موفق به کسب مدال طلای مسابقات شدم. درحال حاضر نیز درحال تمرین و آماده‌سازی برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی هستم. امیدوارم بتوانم با پیروزی در این مسابقات به تیم ملی راه پیدا کنم.

کیارش درکنار تمرینات سخت ورزشی برای پیوستن به تیم ملی، به‌دنبال گرفتن مدرک مربیگری و کارکردن به‌عنوان مربی در باشگاه رزمی محله‌شان نیز هست. او معتقد است که ورزش هم توانایی‌های جسمی او را بیشتر کرده و هم اخلاق و رفتار جوانمردانه را در وجودش تقویت کرده است.

ارسال نظر