کد خبر: ۷۵۶۹
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

طبیعت‌گرد کونگ‌فوکار

دختر کونگ‌فوکار که ۱۱ مدال رنگارنگ ورزشی در کارنامه دارد، می‌گوید:دوست دارم با ورزش به محله‌ام خدمت کنم؛ مثلا مدرک مربیگری‌ام را بگیرم و به‌عنوان مربی در باشگاه فعالیت کنم.

رؤیا شهنازی ده‌ساله است. او ورزش را از چهارسالگی با کاراته شروع کرد، اما مدتی بعد تغییر رشته داد و ورزش کونگ‌فو را با جدیت دنبال کرد. ورزش برای او موفقیت به‌دنبال داشته است. اما یکی از بهترین منافع ورزش برای او آشنا‌شدن با زیبایی‌های کشور بوده است.

- چه شد که رشته ورزشی‌ات را تغییر دادی؟

با کاراته شروع کردم، اما بعد‌از مدتی به‌طور اتفاقی در باشگاه شاهد حرکات ورزشی بچه‌های کلاس کونگ‌فو بودم و از آن خوشم آمد. الان شش‌سال است که به‌صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنم.

- غیر از کونگ‌فو چه رشته دیگری را دوست داری؟
فوتبال را هم به‌عنوان یک ورزش پرهیجان و پرتحرک خیلی دوست دارم. اما محله ما باشگاه فوتبال دخترانه ندارد. شاید اگر پسر بودم، انتخاب اولم فوتبال بود.

- از موفقیت‌هایت در کونگ‌فو بگو.
در مدت ورزش، موفق به کسب یازده‌مدال رنگارنگ ورزشی در مسابقات استانی و کشوری شده‌ام. سه‌تا از این مدال‌ها کشوری هستند.

- غیر از ورزش تفریح دیگری هم داری؟
گردش در طبیعت را خیلی دوست دارم؛ به‌همین دلیل فیلم‌های مستند درباره طبیعت را نگاه می‌کنم. البته دیدن آدم‌ها و آداب و رسوم جدید هم برایم سرگرم‌کننده و جذاب است.

- کونگ‌فو با علاقه‌ات به گردش در طبیعت ارتباطی دارد؟
بله، ارتباط دارد. زمانی‌که برای حضور در مسابقات ورزشی به دیگر شهر‌ها می‌روم، در مسیر حرکتم از زیبایی‌های مسیر لذت می‌برم. در سفری که با اتوبوس به مسابقات کشوری کونگ‌فو در استان لرستان رفتم، در مسیر حرکت که از میان کو‌ه‌های سربه‌فلک‌کشیده، جنگل‌ها و رود‌های زیبا عبور می‌کردم، خیلی خوش گذشت و هرگز این سفر را فراموش نخواهم کرد.

- خاطره خاصی از مسابقات ورزشی داری؟
در مسابقات کشوری کونگ‌فو که در استان لرستان برگزار شد، بعد از شکست چند‌حریف به مرحله نیمه‌نهایی رسیدم. در این مرحله حریفم خطایی انجام داد، اما از دید داور پنهان ماند و حتی توانست دو امتیاز بگیرد. مربی‌ام هرچه به این خطا اعتراض کرد، داور اعتنایی نکرد و با همین نتیجه از مسابقات مرحله نهایی کونگ‌فو حذف شدم.

- از ویژگی‌های محله‌ات بگو.
محله‌ای را که در آن به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام، دوست دارم؛ البته یکی از دلایل این دوست داشتن، دوستانم هستند، به‌ویژه دوستان باشگاهی‌ام. محله ما در بخش میانی و نسبتا خوب شهر قرار دارد. هر‌چند امکانات بالاشهر را ندارد، محله نسبتا آباد و خوبی است.

- هدفت از ورزش چیست؟
عضویت در تیم ملی و شرکت در مسابقات بین‌المللی را خیلی دوست دارم؛ البته می‌دانم که باید بیشتر تلاش کنم. غیر از این، دوست دارم با ورزش به محله‌ام خدمت کنم؛ مثلا مدرک مربیگری‌ام را بگیرم و به‌عنوان مربی در باشگاه فعالیت کنم.

ارسال نظر