کد خبر: ۵۱۹۲
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

کوچه حسین شیری؛ میان‌بری برای فرار از ترافیک!

خیابان شهید حشمتی‌۵ پر‌رفت‌و‌آمدترین معبر محله امام‌هادی (ع) است؛ خیابانی که بازار محله‌اش در این محدوده معروف است و در آن از شیرمرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود.

خیابان شهید حشمتی‌۵ یا همان خیابان شهید‌بهدگانی شاید پر‌رفت‌و‌آمدترین معبر محله امام‌هادی (ع) باشد؛ خیابانی که بازار محله‌اش در این محدوده معروف است و در آن از شیرمرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. معبر شهید حشمتی ۵ یک میان‌بر برای فرار از ترافیک عصرگاهی خیابان‌های پرتردد بولوار توس و بزرگراه پیامبراعظم (ص) است.

این خیابان از یک طرف به خیابان شهید حشمتی و از طرف دیگر دیگر به خیابان حمامی می‌رسد و از آنجا به بولوار توس و بزرگراه پیامبراعظم راه دارد. در این خیابان انواع کاربری آموزشی، درمانی، فضای سبز و تجاری قرار دارد و به‌خاطر مغازه لبنیاتی حسین آقای مهدوی به کوچه «حسین شیری» معروف است.

 

کوچه حسین شیری
پایگاه سلامت شهری سینا خدماتی مانند واکسیناسیون کودکان، تست قند، کنترل فشار خون و دیابت به اهالی ارائه می‌کند و از حضور پزشکان عمومی و متخصص بهره می‌برد.

 

کوچه حسین شیری
بوستان بنفشه بیش‌از یک هکتار وسعت دارد. زمین بازی کودکان، نشیمن مناسب، آلاچیق، مسیر‌های پیاده‌روی و تجهیزات ورزشی بخشی از امکانات این بوستان محلی است.
در این پارک، به‌زودی سرسره بادی و ترامپولین هم برای تفریح بچه‌ها نصب خواهد شد.


کوچه حسین شیری
بوستان خطی لادن در سمت چپ خیابان بهدگانی واقع شده که علاوه‌بر داشتن تجهیزات ورزشی و گل‌آرایی چشم‌نواز، محیطی دل‌نشین برای پیاده‌روی اهالی است.


کوچه حسین شیری
لبنیاتی آقای مهدوی در خیابان بهدگانی سه نسل قدمت دارد. اوایل دهه ۶۰ حاج‌حسین مهدوی این دکان لبنیاتی را در بحرآباد قدیم راه‌اندازی کرد و به خاطرش این معبر را با نام «کوچه حسین شیری» می‌شناسند.
تا مدت‌ها در قبوض آب و برق و گاز درج می‌شد: بحرآباد، کوچه حسین شیری....

ارسال نظر