کد خبر: ۵۲۸۶
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

هیاهوی موتورفروش‌ها در خیابان طبرسی

خیابان طبرسی‌جنوبی پاتوق نوجوان‌ها و جوان‌ها برای خرید موتورسیکلت است و این موضوع بر شلوغی آن دامن زده است.

خیابان طبرسی‌جنوبی به‌دلیل مشرف بودن به حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) نه‌تنها بین اهالی بلکه برای رهگذران این خیابان قداست دارد و معمولا افراد برای ارادت به حضرت، دست‌به‌سینه وارد خیابان می‌شوند.

این خیابان پاتوق نوجوان‌ها و جوان‌ها برای خرید موتورسیکلت است و این موضوع بر شلوغی آن دامن زده است. مسیر بی‌آرتی یکی دیگر از ظرفیت‌های خیابان است که رفت‌وآمد به حرم مطهر را برای ساکنان، راحت کرده است؛ هرچند کسبه از این موضوع کلافه هستند و می‌گویند: به‌خاطر این مسیر، بازارمان کساد شده است.

 

هیاهوی موتورفروش‌ها در خیابان طبرسی

پدر شهید اکبر خیرزاده به نیت پسرش، خانه و محل زندگی‌اش را وقف ساخت مسجدعلی‌بن‌ابی‌طالب (ع) کرد و حالا یکی از محل‌هایی است که معتادان گمنام، جلسات خود را در آن برگزار می‌کنند.

هیاهوی موتورفروش‌ها در خیابان طبرسی

وقار و ابهت تندیس شیخ‌طبرسی که اغلب زائران با آن عکس یادگاری می‌گیرند، شکوه این خیابان را بیشتر کرده است. محمدحسین مأموریان، خالق این اثر هنری است.

هیاهوی موتورفروش‌ها در خیابان طبرسی

هر مشهدی که به کالایی مثل موتورسیکلت و لوازم جانبی آن احتیاج داشته باشد، به این بازار راهنمایی می‌شود؛ البته مغازه‌های دوچرخه‌فروشی هم در این بین خودنمایی می‌کنند.

 

هیاهوی موتورفروش‌ها در خیابان طبرسی

باغچه‌های بزرگ و سبز کنار نیمکت‌ها، سنگ‌فرش معبر را تماشایی و چشم‌نواز کرده است و رهگذران زیادی، برای استراحت اینجا می‌نشینند.

ارسال نظر