کد خبر: ۵۴۹۹
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

راه‌اندازی کافه کارآفرینی

نیلوفر میرشهیدی می‌گوید: این دوره‌ها ابتدا روابط اجتماعی افراد را بهبود می‌بخشد، اما هدف بعدی‌اش این است که از بین شرکت‌کنندگان، افراد قوی اثرگذار و استارت‌آپ‌ها را پیدا کند.

نیلوفر میرشهیدی که سه سال پیش، نامش بین کارآفرینان مشهدی مطرح شد، چون طی دو‌سه سال برای دویست‌نفر اشتغال‌زایی کرده بود، حالا وارد عرصه شتاب‌دهنده‌ها شده است تا بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران پل ارتباطی ایجاد کند.

او همچنین مجوز کافه کارآفرینی را گرفته و مجموعه‌اش پاتوقی برای دورهمی‌هایی است که کارآفرینان و کارفرما‌ها را کنار هم جمع می‌کند تا روند اشتغال‎زایی را سرعت بخشد. گفت‌وگوی شهرآرامحله با میرشهیدی، همان سه سال پیش منتشر شد و حالا دوباره به دیدار این آشنا رفته‌ایم.

 

ورود ۸۵ درصد کارآموزان به عرصه اشتغال

نیلوفر میرشهیدی طراح طلا و جواهر است و سال‌۲۰۱۹ در مسابقه طراحی جواهر آکادمی ریاچی ایتالیا رتبه دوم را کسب کرده است. برخی از آثارش هم در موزه خراسان نگهداری می‌شود. او در مؤسسه‌اش طراحی طلا و جواهر را به کارآموزان آموزش می‌دهد و با آموزش‌های جانبی ازجمله پرورش خلاقیت، این افراد را برای ورود به عرصه کار آماده می‌کند.

در دیدار مجددی که با او داریم، درحالی‌که چهلمین تابستان زندگی‌اش را سپری می‌کند، از توسعه بستر‌های اشتغال‌زایی‌اش صحبت می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر سالانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰‌نفر در کلاس‌های آموزشی ما شرکت می‌کنند که ۸۵‌درصد آن‌ها وارد بازار کار می‌شوند.

دوره‌های آموزشی او در گذشته زیر‌نظر اداره کار برگزار می‌شد، اما اکنون زیر‌نظر سازمان فنی و حرفه‌ای است و در چهار رشته طراحی طلا و جواهر، معماری و عمران، بازرگانی، تغذیه کافی‌شاپ کارآموز می‌گیرد. او در زمینه طراحی طلا و جواهر، کارگاه تولیدی جدیدی راه‌اندازی کرده که قرار است در آن، جواهراتی خاص هر فرد طراحی و تولید شوند.

میرشهیدی درکنار فعالیت‌های اشتغال‌زایی، از اردیبهشت امسال دوره‌هایی همچون شعرخوانی، فن بیان، ارتباط مؤثر، شخصیت‌شناسی و‌... را دایر کرده است که درباره‌اش چنین می‌گوید: محدودیت‌های سال‌های شیوع کرونا، آسیب‌های روحی مختلفی به افراد زد و احساس کردم لازم است دوره‌هایی برای بازآفرینی اجتماعی برگزار کنیم.

او ابتدا تصمیم داشته است این دوره‌ها را فقط برای خانم‌ها برگزار کند، اما بعد می‌بیند که آقایان هم متقاضی حضور در کلاس‌ها هستند؛ به‌همین‌دلیل رویکردش را تغییر می‌دهد و اکنون در‌حال برگزاری این دوره‌ها برای خانم‌ها و آقایان است. به گفته میرشهیدی، این دوره‌ها ابتدا روابط اجتماعی افراد را بهبود می‌بخشد، اما هدف بعدی‌اش این است که از بین شرکت‌کنندگان، افراد قوی اثرگذار و استارت‌آپ‌ها را پیدا کند.

 

کسب مقام سوم جهانی

او ادامه می‌دهد: کارفرما‌ها به‌شدت نیازمند افراد معتمد هستند. از سوی دیگر، افرادی داریم که به‌عنوان مثال توانایی مالی ندارند، اما قدرت رهبری یا تفکرات خلاقانه‌شان راهگشای سرمایه‌داران است. فقط باید یک پل ارتباطی بین این‌ها ایجاد کنیم و سعی ما همین است که این نقش را داشته باشیم.

میرشهیدی خردادماه سال جاری در همایش «یکصد مدیر کارآفرین و خودساخته» که در تهران برگزار شد، حضور داشته و مورد تقدیر قرار گرفته است. او همچنین سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در مسابقات جهانی طراحی جواهرات که در ایتالیا برگزار شد، مقام سوم را کسب کرد.

ارسال نظر