کد خبر: ۶۵
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تاریکی مهمان شبانه «امیریه»

شهروندان از نبود روشنایی کافی در معابر بولوار امیریه ناراضی هستند.

شب که می‌شود محله امیریه بیش از حد معمول یک معبر شهری در تاریکی فرو می‌رود. پایه چراغ‌های برقی که نصب شده یکی در میان خاموش است و پیگیری چندباره شهروندان و اعضای شورای اجتماعی محلات هم به جایی نرسیده است.

 

تصادف و ناامنی سهم شهروندان امیریه از شب‌

غلامرضا عنایتی، رئیس شورای اجتماعی محله امیریه، با بیان اینکه معضل کمبود روشنایی معابر بولوار امیریه بارها در جلسات شورای اجتماعی مطرح شده است، گفت: بولوار امیریه صرفا برای تردد خودروهای شهری و به عنوان یک مسیر دسترسی به داخل محدوده منطقه12 طراحی شده است، در سرتاسر بولوار امیریه حتی یک واحد تجاری هم مشاهده نمی‌شود، به این دلیل سرعت تردد خودروها در این معبر معمولا زیاد است و نبود روشنایی کافی در شب باعث ایجاد تصادف‌های متعددی شده است.

عنایتی کمبود روشنایی در بولوار امیریه را یک معضل جدی می‌داند و می‌گوید: خاموشی یکی در میان پایه‌های چراغ برق در چند ماه اخیر بر این کمبود‌ها افزوده است. با توجه به اینکه چند مجتمع مسکونی از جمله نیکان، ‌اریکا و باران در انتهای بولوار امیریه قرار دارد،‌ تأمین روشنایی در معابر انتهای این خیابان ضروری‌تر به نظر می‌رسد چرا که تاریکی بیش از حد می‌تواند امنیت این مجتمع‌ها را با مشکل روبه‌روکند.»

 

ساعت۸ شب به بعد جرئت بیرون آمدن نداریم

زهرا مقیمی دیگر عضو شورای اجتماعی محله امیریه که بیش از 7سال است در این محله سکونت دارد، به کمبود روشنایی خیابان‌های امیریه و فرعی‌های آن اشاره کرده و گفت: «طراحی صحیح روشنایی و همچنین نورپردازی مناسب در شب از جمله مواردی است که در شهرسازی به چشم می‌آید و می‌تواند سبب بهبود ظرفیت‌های شهری از جمله امنیت شود اما من و خانواده‌ام به عنوان یک شهروند در محدوده شهری، کمتر جرئت قدم‌زدن در کوچه و خیابان‌های محله را بعد از ساعت 8 یا 9 شب داریم چون به قدری تاریک است که چشم، چشم را نمی‌بیند.»

 

امیریه تجاری ندارد، نورهم ندارد

علیرضا کاشی، سخنگوی شرکت توزیع برق مشهد، اقدامات این مجموعه برای رفع مشکل موجود را چنین شرح می‌دهد: «شرکت توزیع برق مشهد در شهر 6000کیلومتر خطوط فشار ضعیف را راه‌اندازی کرده و از این طریق روشنایی شهر را توسط ۲۷۰هزار لامپ تأمین می‌کند. تمامی مراحل کار هم بر اساس LUX نوری استاندارد وزارت نیرو است.

در این بین ما وظیفه تأمین روشنایی معابر سواره‌رو را بر اساس طول و عرض برعهده داریم که این میزان روشنایی در معابر مختلف از جمله بزرگراه، خیابان، کوچه و ... متفاوت است. در معابر مورد اشاره‌ محدوده محله امیریه هم این کار با دقت انجام می‌شود،‌ اما مواردی از جمله وجود زمین‌های خالی زیاد و یا به گفته اهالی نبود واحدهای تجاری در تاریکی بیشتر این بولوار نسبت به بقیه معابر شهری در زمان شب سهیم است. با وجوداین احتمال اینکه پایه‌های چراغ برق با فاصله استاندارد نصب نشده باشد خیلی کم است چرا که چنین رفتاری مستلزم هزینه دوباره است و همکاران ما از چنین رفتاری پرهیز می‌کنند.»

کاشی در ادامه درباره سوختن لامپ‌ها و یا نور کم برخی پایه‌ها افزود: « در روزهای پیش‌رو برای حباب‌شویی، ‌تعویض لامپ‌های سوخته و در صورت لزوم تقویت لامپ‌های برخی پایه‌های چراغ برق اقدام خواهیم کرد. نکته‌ای هم در میان صحبت شهروندان درباره تاریکی مجتمع‌ها بود که در این زمینه شرکت توزیع برق مسئولیتی ندارد چرا که مجموعه‌های یادشده خصوصی هستند.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر