کد خبر: ۶۹۰۱
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوره سیدی در کوچه شهیدرستمی ۲۵ قرار داشت

حدود پنجاه‌سال پیش، در این معبر، کوره آجرپزی معروفی به نام «سیدی» که اهالی محله در آن کار می‌کردند، وجود داشت و با رشد و توسعه محله‌ها و شهر، بساط این کوره هم جمع شد.

کوچه شهید‌رستمی‌۲۵ از آن دست کوچه‌هایی است که هنوز بسیاری از خانه‌های قدیمی‌اش به آپارتمان تبدیل نشده‌اند. گذری که به گفته رجب رجبی، یکی از موی سپیدهایش، کوره آجرپزی آن که الان رد و نشانی از آن نیست، از خاطر این محله محو نمی‌شود.

ماجرا از این قرار است که روزی روزگاری، حدود پنجاه‌سال پیش، در این معبر، کوره آجرپزی معروفی به نام «سیدی» که اهالی محله در آن کار می‌کردند، وجود داشت و با رشد و توسعه محله‌ها و شهر، بساط این کوره هم جمع شد. رفته‌رفته ساکنان کوچه شهید‌رستمی ۲۵، با خاک‌های دست‌ریز در محله‌های دور‌و‌بر، این گودال‌های عمیق را پر کردند و کوچه سرو‌شکل بهتری گرفت. این روزها، اما این گذر نام دیگری را هم یدک می‌کشد؛ میلان دوم مصلی.

کوچه شهیدرستمی ۲۵

مسجد امیر عرب (ع) را عرب‌زبان‌های محله ســال‌۱۳۵۵ ساخـــــتند. فعالیت‌های این مسجد، شامل اقامه نماز و میزبانی از مراسم تعزیه اهالی محله است.

کوچه شهیدرستمی ۲۵

دارالقرآن امام‌هادی (ع) که اوایل این کوچه قرار گرفته است، کلاس‌های متنوعی برای همه مقاطع تحصیلی برگزار می‌کند؛ از آموزش مداحی گرفته تا مکالمه انگلیسی و آیین سخنوری.

کوچه شهیدرستمی ۲۵

شش‌ماه است که در‌های پردیس شنای مشهد که یکی از مکان‌های پر‌تردد در این معبر است، بار دیگر به روی علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی باز شده است.

کوچه شهیدرستمی ۲۵

حسینیه و زائرسرای دارینی شهرستان سبزوار، میزبان زائران این شهرستان در مناسبت‌های مذهبی است؛ گاهی هم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی درِ آن به روی ساکنان محله باز می‌شود.

ارسال نظر