کد خبر: ۷۲۸۳
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

زنگ زندگی در کوچه مدرسه‌ها

کوچه شهیدحسینی محراب ۸۹ کم‌جمعیت، اما پرتردد است. زندگی ساکنان این معبر به زنگ کلاس و درس دو دبستان «غلامرضا اصغری» و دبیرستان «شهید‌محلاتی یک» و «لقمان حکیم یک» گره خورده است.

کوچه شهیدحسینی محراب ۸۹ کم‌جمعیت، اما پرتردد است. ساکنان ۲۶ پلاک خانه این معبر، غالبا ترک‌زبان هستند و یکدیگر را می‌شناسند. این پلاک‌ها که از عدد ۶ شروع شده است و تا ۴۸ ادامه دارد، یک سمت معبر را گرفته‌اند. دو پلاک ۵ و ۷ در سمت دیگر آن و درست دیوار‌به‌دیوار مدرسه‌اند.

البته این کوچه ساکنان جدید هم دارد که زندگی‌شان به زنگ کلاس و درس دو دبستان «غلامرضا اصغری» و دبیرستان «شهید‌محلاتی یک» و «لقمان حکیم یک» گره خورده است. گرچه برخی از این موضوع گلایه دارند، شور و زندگی در این خیابان موج می‌خورد.

زنگ زندگی در کوچه مدرسه‌ها

ساکنان می‌گویند این معبر سرعت‌گیر ندارد و خطر بیخ گوش دانش‌آموزان بازیگوش است و هر لحظه ممکن است حادثه‌ای پیش بیاید.

 

زنگ زندگی در کوچه مدرسه‌ها

حدود ششصد‌دانش‌آموز در دبیرستان «شهید‌محلاتی یک» و «لقمان‌حکیم یک» مشغول تحصیل هستند و یکی از افتخاراتشان این است که شهید مدافع حرم، علی‌اکبر زوار، دانش‌آموز مدرسه آن‌ها بوده است.

 

زنگ زندگی در کوچه مدرسه‌ها

محمد‌حسن محمدی‌کبیر، از ساکنان قدیمی این معبر، با لهجه شیرین ترکی می‌گوید: فکری به حال دیوار‌های مدرسه کنید که فرسوده و قدیمی است.

 

زنگ زندگی در کوچه مدرسه‌ها

حسینیه قمر‌بنی‌هاشم (ع) را قوچانی‌های مقیم مشهد به سال ۱۳۷۳ ساختند. برگزاری مراسم مذهبی مثل دعای کمیل از‌جمله برنامه‌های آن‌هاست.

ارسال نظر