کد خبر: ۷۳
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نصب 21 المان نوروزی در منطقه یک

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه یک از برنامه‌های استقبال از بهار این منطقه خبر داد.

با توجه به فرارسیدن سال نو فضاآرایی و نصب المان‌های نوروزی یک به یک خود را نشان می‌دهند و نمادهای مختلف در شهر نشان از رسیدن فصل بهار می‌دهد. امسال هم گرچه بیماری کرونا مهمان شهرمان است اما هنر به کمک شهر آمده تا به نشاط و شادابی بهار بیفزاید. حامد دست‌برآورده با اشاره به فضاآرایی سال نو در منطقه یک بیان کرد: در برنامه استقبال از بهار آذین‌بندی، نصب ریسه الوان و فضاسازی معابر و میدان‌ها مانند روال هر ساله انجام می‌شود.

 

ضرورت زیباسازی منطقه

در آستانه سال نو شهرداری منطقه علاوه بر اجرای عملیات‌هایی مانند شست‌وشوی معابر، رنگ‌آمیزی جدول‌ها و مبلمان شهری و پارکی، پاک‌سازی و رفع نازیبایی‌های معابر و همچنین گل‌کاری و رسیدگی به فضای‌سبز اقدامات دیگری در حوزه هنری انجام می‌دهد.

او در این‌باره گفت: منطقه یک با توجه به جایگاه خود به لحاظ جغرافیایی و در مرکزیت قرار داشتن شهر، جزو مناطق پرتردد محسوب می‌شود. به همین دلیل توجه به زیبایی و رسیدگی به آن ضرورت دارد.
دست‌برآورده به اجرای نقاشی‌دیواری در نقاط مختلف منطقه در طول سال اشاره کرد و گفت: توجه به نقاشی‌دیواری در منطقه به ویژه در بوستان‌ها همواره مورد توجه است و انجام می‌شود. در آستانه سال جدید نیز نقاشی‌دیواری سطح ۲ در بوستان فلسطین و بوستان شیرین به متراژ ۱۱۰۵ متر انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه یک با تأکید بر اهمیت زیبایی شهر بیان کرد: همچنین چند نقاشی‌دیواری به‌صورت ستادی در خیابان‌های مجد، تقاطع آبکوه و کلاهدوز و ... در حال انجام است.
ویروس کرونا در طراحی المان‌های سال جدید نیز تأثیر گذاشته است کمااینکه بعضی المان‌ها با همین موضوع طراحی شده‌اند.

او ادامه داد: برای سال جدید در منطقه یک ۲۱ المان موقت طراحی شده و نصب می‌شود که از آن می‌توان به المان‌های رخصت بهار، طراوت بهاری، اسب، کتیبه‌های سنگی، طاق‌نمای نور و سیاوش در آتش اشاره کرد.
دست‌برآورده ادامه داد: تعداد المان‌های سال جدید نسبت به امسال افزایش یافته است که در خیابان‌هایی نظیر خیام‌جنوبی، دانشگاه، حدفاصل چهارراه دکترا تا میدان شریعتی، احمدآباد، بولوار سجاد، میدان جانباز و فلسطین جانمایی می‌شوند.

 

تقویت حس نشاط در شهروندان

او توجه به سیما و منظر شهری را ضروری دانست و یادآور شد: نصب المان‌های نوروزی ضمن ایجاد جلوه‌های بصری جذاب در شهر در تقویت روحیه و حس نشاط و شادابی شهروندان نقش بسزایی دارد.
دست‌برآورده افزود: جانمایی المان‌های نوروزی در شهر همواره با بازخورد خوبی همراه بوده است و عکس‌های یادگاری مجاوران و زائران در کنار المان‌ها نشان‌ از این استقبال دارد.

او ضمن اشاره به استقبال هنرمندان برای حضور در جشنواره‌های خانه هنرمندان، بر استفاده از هنر در شهر تأکید کرد و گفت: در طرح استقبال از بهار و طراحی المان‌های نوروزی هنرمندان بسیاری از شهرهای مختلف شرکت می‌کنند. با توجه به شروع سال جدید هریک ذوق خود را به وسیله هنر به نمایش می‌گذارند و احساسشان درباره نوروز و فصل بهار را با مردم به اشتراک می‌گذارند.

دست‌برآورده همچنین از اجرای جشنواره تفریحی و ورزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورتی که وضعیت کرونا بهبود یابد و شرایط مساعد و وضعیت سفید برقرار باشد، جشنواره تفریحی و ورزشی‌ای که از قبل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است در منطقه برگزار خواهد شد. 

کلمات کلیدی
ارسال نظر