کد خبر: ۷۸۲۵
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

آیات الهی زینت‌بخش نقشه ایران

دانش‌آموزان دختر محله تربیت جزء سی‌ام قرآن مجید را روی پارچه کتابت کردند.

دختران خودکار به‌دست در صف ایستاده‌اند. نوبت هر یک که می‌شود، قرآن را می‌بوسد، صفحه را باز می‌کند و چندآیه را روی پارچه قلم می‌زند. دانش‌آموز ان دختر محله تربیت در مدرسه دخترانه نخبگان ناصری دور هم جمع شده‌اند تا آیاتی از قرآن را کتابت کنند و اثری به یادگار بگذارند.

 

کتابت آیه‌های امیدبخش

ذوق و شوق دانش‌آموزان در قلم‌زدن روی این پارچه، اولین موضوع مورد‌اشاره معاون پرورشی مدرسه است. او توضیح می‌دهد: دانش‌آموزان در کتابت جزء سی‌ام کلام‌الله مجید خوب همکاری کردند و برای اینکه آیات آسمانی را بر این صفحه حک کنند، از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

ناهید کاتب، تقویت فرهنگ تلاوت قرآن در خانواده‌ها را اصلی‌ترین هدف برگزاری این برنامه می‌داند و می‌گوید: تلاوت قرآن در خانه، روشنایی‌بخش منزل و امیدبخش اهل خانه است. سعی داریم بچه‌ها به این سمت بروند تا انس بیشتری با کلام خداوند داشته باشند و از مفاهیم قرآنی برای رسیدن به موفقیت بهره‌مند شوند.

کاتب در ادامه درباره جزئیات برنامه می‌گوید: بیش از صددانش‌آموز در کتابت جزء سی‌ام مشارکت کردند و آیات ۳۷‌سوره قرآن را روی پارچه‌ای مربعی با اندازه ۹‌مترمربع نوشتند. در مرکز این پارچه، نقشه ایران بزرگ قرار دارد و آیات درون این نقشه حک شده است.

 

هر گوشه ایران، یک خط قرآن

به هر گوشه از این نقشه بزرگ که نگاه می‌کنیم، یک سوره کوتاه با یک خط خاص نوشته شده است. دختران حاضر در مدرسه، فرصت کتابت آیات قرآنی را به فال نیک گرفته‌اند و برای ادامه راه زندگی خود به کلام پروردگار متوسل می‌شوند.

سارینا یکی از دخترانی است که قلم به دست دارد. او سوره عصر را روی پارچه نوشته است. این دانش‌آموز می‌گوید: این آیات مقدس است و نذر کرده‌ام امروز آن‌ها را بنویسم و خدا به یکی از خواسته‌های من توجه کند.

سارینا زرین‌زاده می‌گوید: من امروز آیه‌هایی را که نوشتم، حفظ کردم و به نظرم روش جدید و خوبی برای انس و همراهی با آیات قرآنی بود.

درسا دیگر دانش‌آموز حاضر در این برنامه است. او می‌گوید: به نظر من، فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با آیات قرآن بود. همان‌طور‌که این آیه‌ها بر نقشه ایران نقش بست، امیدوارم کلام خدا روز‌های بهتری را برای ایران ما بسازد.

 

آموزش خلاقانه قرآن

برخی از والدین و مسئولان هم در حاشیه این برنامه حاضر شدند. زینت جامی، مادر یکی از دانش آموزان است که می‌گوید: این یک ایده آموزنده و جذاب بود. به نظرم باید تمام حوزه‌های آموزش به این سمت برود که کار‌های خلاقانه برای آموزش انجام گیرد.

من امروز دیدم که بچه‌ها درباره مفاهیم آیه‌ها با هم بحث می‌کردند و این ارزشمند است؛ در حالی که اگر ما برای بچه‌ها یک آیه را به صورت ساده قرائت کنیم و عبور کنیم این چالش ایجاد نمی‌شود.

ارسال نظر