کد خبر: ۸۳۴۷
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

خیابان قدیمی در دل محله ۶۶ هکتاری

محله فجر قدمتی چهل‌ساله دارد، اما نامش سه‌سال است که از ابوذر به فجر تغییر پیدا کرده است. این محله ۶۶‌هکتار وسعت دارد و در هر هکتار آن ۳۳۵‌نفر سکونت دارند که شش‌برابر میانگین شهری است.

محله فجر قدمتی چهل‌ساله دارد، اما نامش سه‌سال است که از ابوذر به فجر تغییر پیدا کرده است. این محله ۶۶‌هکتار وسعت دارد و در هر هکتار آن ۳۳۵‌نفر سکونت دارند که حدود شش‌برابر میانگین شهری است و این نشان‌دهنده تراکم زیاد جمعیت در این محله است.

دلیل تغییر نام این محله، هم‌جواری با تقاطع غیرهم‌سطح فجر است که از تقاطع‌های مهم مشهد در دهه۷۰ بوده است. خیابان ابوذر یکی از خیابان‌های پرتردد محله است و از دهه ۶۰ پس‌از ساخت مسجد ابوذر غفاری، نام این خیابان هم ابوذر ثبت شد. ابتدای این خیابان سیصد‌و‌سی‌متری به طبرسی‌جنوبی و انتهای آن به خیابان میثم جنوبی متصل می‌شود.

 

خیابان قدیمی در دل محله ۶۶ هکتاری
فرزند ارشد شهید‌نادری در خیابان ابوذر سکونت دارد. پدرش، عباسعلی، سال‌۱۳۶۱ در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت رسید و بنا به وصیت خودش در شهرستان فاروج آرام گرفت.

 

خیابان قدیمی در دل محله ۶۶ هکتاری

گروه سرود دختران «یاس نبی (س)» یکی از ظرفیت‌های خیابان ابوذر است. آن‌ها در مناسبت‌های مختلف در مدارس و مساجد محله به اجرای سرود می‌پردازند.

خیابان قدیمی در دل محله ۶۶ هکتاری

دختران کاراته‌کار محله فجر با کمترین امکانات در سالن ورزشی مسجد محله تمرین می‌کنند و تاکنون مقام‌های مختلفی در سطح بین‌الملل و کشور به دست آورده‌اند. فاطمه صادقی مربیگری این گروه را برعهده دارد.

خیابان قدیمی در دل محله ۶۶ هکتاری

حسن جویا ۶۲ سال سن دارد و پنج‌سال قبل بازنشسته شده است. او از سال ۱۳۶۱ ساکن محله فجر است و هفده‌سالی هم می‌شود که در خیابان ابوذر الکتریکی دارد. او فعال فرهنگی است و ۵ دوره عضو هیئت امنای مسجد ابوذر بوده‌است.

خیابان قدیمی در دل محله ۶۶ هکتاری

هادی فروغی یکی از کسبه قدیمی خیابان ابوذر است. او سال ۱۳۷۸ کسب‌وکارش را در این خیابان آغاز کرد. تولیدکننده آجیل و خشکبار است و محصولات تولیدی‌اش را به اقصانقاط مشهد و کشور ارسال می‌کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
0
من در این محله زندگی می کنم مردمی بسیار فعال دارد پایگاه بسیج خواران وبرادران با مسجد هماهنگ هستند وبرنامهای بزرگ را با کمک همدیگر اجرا می کنن