کد خبر: ۱۱۹
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ساختمان‌های نوساز، جای درختان توت مهرآباد را گرفتند

مهرآباد 13 خیابانی در محله اصیل و قدیمی مهرآباد در شرق مشهد است که زمانی در محاصره درخت‌های توت، انگور و زردآلو بوده، اما امروز این خیابان به زمین‌های خالی منتهی می‌شود که در تابستان جز گرد و خاک و در زمستان هم جز گل و لای عایدی دیگری برای اهالی محله ندارد.

این‌جا مهرآباد 13 است. خیابانی در محله اصیل و قدیمی مهرآباد در شرق مشهد که زمانی در محاصره درخت‌های توت، انگور و زردآلو بوده است. اکنون این خیابان به زمین‌های خالی منتهی می شود که در تابستان جز گرد و خاک و در زمستان هم جز گل و لای عایدی دیگری برای اهالی محله ندارد. خیابانی خلوت، آرام و بی‌حاشیه در حاشیه شهر که این روزها پیاده‌روهایش در حال نونوار شدن است. گرچه در حین این نونواری، کج شدن درختان کنار پیاده‌رو اهل محل را نگران کرده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این خیابان کمتر اثری از خانه‌های قدیمی به چشم می‌خورد و ساکنان ترجیح داده‌‌اند خیابان را با آپارتمان‌های نو، زیبا و به‌روز کنند.

 

از عمر فروشگاه بزرگ «شهر ما» که در دل بافت مسکونی قرار گرفته دیری نمی‌گذرد. نان‌های داغ تنوری نانوایی این فروشگاه را اهالی دوست دارند.

 

روح‌ا... علوی منش و علیرضا گلچین، اعضای شورای اجتماعی محله و علی ابراهیمی از قدیمی‌های محله‌، تاریخچه 100ساله درختان توت را بازگو می‌کنند.

 

ساختمان قدیمی مهدیه در مهرآباد 14 و محل تجمع اهالی برای کارهای فرهنگی، مذهبی و عام المنفعه بود اما حدود 5سال است به انتهای مهرآباد13 انتقال یافته.

 

سالن ورزشی شهید همدانی در انتهای این کوچه آرام و خلوت جا خوش کرده است. مجموعه‌ای که 4، 5 سال است ساخته شده.

کلمات کلیدی
ارسال نظر