کد خبر: ۱۷۶
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
باید تمام تصوراتتان را از یک محله معمولی دور بریزید و بعد وارد خیابان تاجرآباد شوید. گاه از جلوی یک پارچه‌فروشی عبور می‌کنید و محو انبوه رنگ‌های لباس‌ها می‌شوید، گاهی هم عطر عجیب ادویه‌های پاکستانی شما را به داخل عطاری‌ها می‌کشاند. نام خیابان حر ٨٢ در شهرک شهید باهنر، تاجرآباد است.

باید تمام تصوراتتان را از یک محله معمولی دور بریزید و بعد وارد خیابان تاجرآباد شوید. گاه از جلوی یک پارچه‌فروشی عبور می‌کنید و محو انبوه رنگ‌های لباس‌ها می‌شوید، گاهی هم عطر عجیب ادویه‌های پاکستانی شما را به داخل عطاری‌ها می‌کشاند. گاه لهجه غلیظ بلوچی را مابین یک گفت‌وگو می‌شنوی. نام خیابان حر ٨٢ در شهرک شهید باهنر، تاجرآباد است. می‌گویند در گذشته تاجری پوست‌فروش در این محدوده حضور داشته و حضور او سبب این نام‌گذاری شده. هرچه هست اینجا بیشتر جمعیت را بلوچ‌های سیستان و بلوچستان تشکیل می‌دهند.

 

(زی آستین فروشی‌ها) از بازارهای متداول تاجرآباد هستند که بعید است نمونه‌اش را در شهر پیدا کنید. پارچه‌های مستطیل شکل رنگی که کاربردشان تزیین لباس است.

  

جاروی بلوچی از آن دسته اقلامی است که تنها در این خیابان فروخته می‌شود و جلوی هر مغازه‌ای می‌توانید نشانی از آن را ببینید.

 

مسجد حضرت مهدی(عج) از مساجد معروف در تاجرآباد است که سال ١٣٥٥ احداث شده است در مجاورت مسجد النبی برادران اهل سنت قرار دارد.

 

عبدالباسط خطیبی، خیاط جوانی است که صدای چرخ خیاطی از مغازه کوچکش به گوش می‌رسد. او سال‌هاست لباس بلوچی برای ساکنان این خیابان می‌دوزد.

 

ارسال نظر