کد خبر: ۱۷۷
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آموزش رایگان مربیِ نوجوان به نوجوانان

از کودکی به رشته‌های مختلف ورزشی علاقه داشته اما فقط یک سال از ورود جدی‌اش به ورزش تکواندو می‌گذرد. در همین یک سال سه مقام استانی کسب کرده و حالا مربی کودکان و نوجوانان مستعد محله پورسیناست. مهدیه پیوندی که تمام عشق و علاقه‌اش در ورزش تکواندو خلاصه می‌شود اهداف و آرزوهای زیادی در سر دارد.

از کودکی به رشته‌های مختلف ورزشی علاقه داشته اما فقط یک سال از ورود جدی‌اش به ورزش تکواندو می‌گذرد. در همین یک سال سه مقام استانی کسب کرده و حالا مربی کودکان و نوجوانان مستعد محله پورسیناست. مهدیه پیوندی که تمام عشق و علاقه‌اش در ورزش تکواندو خلاصه می‌شود اهداف و آرزوهای زیادی در سر دارد. امروز به خانه آن‌ها در محله پورسینا پا گذاشته‌ایم تا با او گفت‌وگو کنیم.

مهدیه پیوندی نوجوان متولد سال 1382 است که مدتی می‌شود قدم در راه مسیر مورد علاقه‌اش گذاشته است. او در ابتدای گفت‌وگو از سال‌های کودکی‌اش می‌گوید که به رشته تکواندو علاقه‌مند می‌شود و جسته و گریخته در کلاس‌ها و تمرین‌های آن شرکت می‌کند اما دیدن یک حادثه مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. سال پیش که یک روز از مدرسه به خانه برمی‌گشته اتفاقی دختر ورزشکاری را در محله می‌بیند که در مقابل افرادی که مزاحم او شده بودند به خوبی از خودش دفاع می‌کند. چند فن را اجرا می‌کند، مزاحمان را به سرعت ضربه فنی می‌کند و تمام. این اتفاق چنان تأثیری روی او می‌گذارد که به محض رسیدن به خانه تصمیم جدیدش را به خانواده می‌گوید. اینکه می‌خواهد به طور جدی ورزش تکواندو را از سر بگیرد.

سال پیش مهدیه تمریناتش را جدی از سر می‌گیرد. تمام این تلاش‌ها باعث شده در عرض همین یک سال سه مقام مختلف را در استان کسب کند. مقام اول مسابقات اب چاگی ونفردوم پومسه ونفرسوم موم دلیو چاگی از شاخه‌های تکواندو. او به‌جز این‌ها در سطح نواحی، محلات و مدارس هم مقام‌هایی کسب کرده است اما هدف اصلی‌اش را کسب مقام کشوری و بین‌المللی می‌داند.

مهدیه به واسطه پدر فعالش حالا در محله هم فعالیت‌های زیادی دارد. پدر او عباس پیوندی یکی از دغدغه‌مندان محله پورسیناست که دخترش از همان دوران کودکی شاهد فعالیت‌های او بوده و همین موضوع باعث شده او هم به فعالیت‌های مردمی علاقه‌مند شود. نیروی فعال پایگاه بسیج محله، تشکیل گروه کوهنوردی خواهران، کمک به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و... از همین برنامه‌هاست که مهدیه برعهده گرفته است.

اما پررنگ‌ترین بخش فعالیت‌های او برمی‌گردد به بچه‌های مستعد این محله. مهدیه به‌تازگی به عنوان مربی تکواندو کلاس‌هایی را رایگان برای بچه‌ها در رده سنی ٨ تا ١٤سال در مسجد برگزار می‌کند. آرزو و هدف نهایی او پرورش استعداد بچه‌های مستعد و پرتلاش این منطقه است. می‌گوید دوست دارد روزی برسد که بتواند به طور گسترده‌تر و با امکانات بهتر برای آن‌ها کلاس رایگان برگزار کند تا هیچ کودکی اینجا از علاقه‌اش باز نماند.

ارسال نظر