کد خبر: ۱۰۱۳
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

اطلاع‌رسانی بهداشتی مسجد المهدی(عج)

مسجد المهدی(عج) با اطلاع‌رسانی به اهالی فلسطین از پیشرفت بیماری کرونا در محله پیشگیری می‌کند. رئیس شورای اجتماعی محله فلسطین در این‌باره به شهرآرامحله بیان کرد: به منظور کنترل بیماری کرونا در محله گروهی اینترنتی توسط مسجد راه‌اندازی کردیم که ساکنان در آن عضو هستند و از این طریق مشاوره‌های پزشکی لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

 مسجد المهدی(عج) با اطلاع‌رسانی به اهالی فلسطین از پیشرفت بیماری کرونا در محله پیشگیری می‌کند.
رئیس شورای اجتماعی محله فلسطین در این‌باره به شهرآرامحله بیان کرد: به منظور کنترل بیماری کرونا در محله گروهی اینترنتی توسط مسجد راه‌اندازی کردیم که ساکنان در آن عضو هستند و از این طریق مشاوره‌های پزشکی لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.
محمدمهدی مهدی‌زاده افزود: در این گروه افرادی که علائم بیماری دارند گزارش می‌دهند و پزشکان متخصص، داروساز و روان‌شناس آن‌ها را راهنمایی کرده و مشاوره می‌دهند. در صورت نیاز نیز به پزشک ارجاع داده می‌شوند.
او با بیان اینکه گروه به مشاوره درباره بیماری‌های دیگر نیز می‌پردازد گفت: اعضای گروه در هر زمینه پزشکی سؤالات خود را می‌توانند مطرح کنند. روان‌شناس نیز حضور دارد که پاسخ‌گوی شهروندان است به ویژه در شرایط کرونا که روحیه افراد نیز متزلزل شده است.
مهدی‌زاده از برنامه آموزشی و اطلاع‌رسانی درباره کرونا نیز خبر داد و بیان کرد: با هدف پیشگیری از همه‌گیرشدن کرونا و اطلاع‌رسانی به شهروندان گروه‌هایی تشکیل شده است که از طریق آن‎ها برنامه‎های آموزشی درباره این ویروس و اخبار روز مربوط به آن مانند واکسیناسیون مطرح می‌شود.
او ادامه داد: شهروندان از این طریق در جریان مسائل روز قرار می‌گیرند. ضمن اینکه با رعایت‌کردن اصول بهداشتی از انتقال این بیماری به دیگران جلوگیری می‌کنند. این برنامه با کیفیت بیشتری ادامه دارد.
رئیس شورای اجتماعی محله فلسطین خاطرنشان کرد: افرادی هستند که اطلاعات لازم درباره کووید19 ندارند و در صورت ابتلا به این بیماری هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. به همین دلیل ضرورت دارد اطلاعات لازم به آن‌ها ارائه شود.
او با اشاره به استقبال مردم از این طرح بیان کرد: با آموزش، مشاوره و اطلاع‌رسانی به اهالی توانسته‌ایم از پیشرفت بیماری برخی افراد پیشگیری کنیم که برای ما ارزشمند است. این حرکت با استقبال مردم رو به رو بوده و پزشکان و متخصصان نیز ما را در این راه همراهی می‌کنند که جای تقدیر و قدردانی دارد.

 

توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی

مهدی‌زاده به دیگر فعالیت‌های مسجد المهدی(عج) اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون تعداد 80بسته‌ معیشتی و بهداشتی در 2نوبت به خانواده‌های نیازمند و درگیر با بیماری کرونا اهدا شده است. همچنین تأمین دارو، تزریقات، درمان و حتی خرید وسایل ضروری برای آن‌ها انجام می‌شود.
او با اشاره به همکاری اعضای شورای اجتماعی محله فلسطین در ضدعفونی محله گفت: ضدعفونی مسجد و مکان‌های عمومی همواره در دستورکارمان قرار دارد. در این راه اعضای شورای اجتماعی محله فلسطین نیز همکاری‌ داشته‌اند.
مهدی‌زاده غربالگری را ضروری دانست و یادآور شد: فعالیت اداره بهداشت در زمینه غربالگری و معرفی افراد به ما نسبت به قبل کمرنگ شده است. در ابتدا فهرستی از افراد به ما ارائه می‌شد و ما مطابق آن خدمت‌رسانی می‌کردیم. اکنون همکاری اداره بهداشت با بسیجیان محله کاهش یافته است. درحالی‌که انجام چنین کاری هنوز هم ضرورت دارد.

ارسال نظر