کد خبر: ۱۳۱۱
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مسیرپیاده محور

خیابان حجاب77 که خود شامل یک مرکز محله بزرگ و قدیمی است در یکی از پررفت وآمدترین محدوده‌های قاسم‌آباد نیز قرار گرفته است: در حاشیه میدان شهید قاسمی‌دانا و روبه‌روی بازار ابریشم. اما اهمیت این کوچه فقط به این دلیل نیست. آنچه این اواخر بیشتر درباره این معبر شنیده می‌شود اجرای طرحی پیاده‌محور از ابتدای این کوچه تا بولوار اندیشه و بوستان نیلوفر آبی در این مسیر است.

خیابان حجاب77 که خود شامل یک مرکز محله بزرگ و قدیمی است در یکی از پررفت وآمدترین محدوده‌های قاسم‌آباد نیز قرار گرفته است: «در حاشیه میدان شهید قاسمی‌دانا و روبه‌روی بازار ابریشم». 

اما اهمیت این کوچه فقط به این دلیل نیست. آنچه این اواخر بیشتر درباره این معبر شنیده می‌شود اجرای طرحی پیاده‌محور از ابتدای این کوچه تا بولوار اندیشه و بوستان نیلوفر آبی در این مسیر است که پروژه آن آغاز شده است.

 

کسبه این کوچه از اصلی‌ترین مخالفان اجرای طرح پیاده‌محور در حجاب77 هستند. اعتراض آن‌ها به خاطر از دست دادن بارانداز مغازه‌هایشان است.

 

مسجد و حسینیه امام حسن مجبتی(ع) با کمک یک خیّر کویتی در انتهای این کوچه ساخته شده است.

 

انتهای حجاب77 به بزرگ‌ترین بوستان منطقه10 یعنی بوستان نیلوفر آبی می‌رسد. بوستانی که قرار است بخش مهمی از طرح انسان‌محور حجاب به اندیشه باشد.

 

مشخص‌ترین ویژگی این کوچه نانوایی پدر شهید حسن قاسمی دانا، اولین شهید مدافع حرم مشهد است. خود شهید نیز در این نانوایی کار می‌کرد.

ارسال نظر