کد خبر: ۱۳۹۱
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

توزیع رایگان کپسول اکسیژن

مهدیه منتظران عاشق، گروهی مردمی است که توسط اهالی پورسینا و شهرک شهید رجایی در محله پورسینا در سال١٣٧٧ تشکیل می‌شود. از همان ابتدای کار اعضای گروه در زمینه‌های مختلف شروع به فعالیت می‌کنند. تشکیل هیئت دانش‌آموزان، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه، توزیع سبد معیشتی و... حسین مرادی، عضو روابط عمومی این هیئت، قرار است برایمان از تازه‌ترین اقدام این گروه بگوید، توزیع کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی.

مهدیه منتظران عاشق، گروهی مردمی است که توسط اهالی پورسینا و شهرک شهید رجایی در محله پورسینا در سال١٣٧٧ تشکیل می‌شود. از همان ابتدای کار اعضای گروه در زمینه‌های مختلف شروع به فعالیت می‌کنند. 

تشکیل هیئت دانش‌آموزان، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه، توزیع سبد معیشتی و... حسین مرادی، عضو روابط عمومی این هیئت، قرار است برایمان از تازه‌ترین اقدام این گروه بگوید، توزیع کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی.

 

از اشتغال‌زایی تا توزیع ماسک

حسین مرادی ابتدا به معرفی گروه مهدیه منتظران می‌پردازد. اینکه این گروه در سال١٣٧٧ تشکیل می‌شود و حالا دست‌کم 20عضو فعال در حوزه خدمت‌رسانی دارد. گروهی که علاوه‌بر توزیع بسته معیشتی و کمک مردمی برای رفع نیازهای اساسی مردم هم گام برداشته است. به عنوان مثال تا به حال چندین نفر از طریق کمک همین گروه به اشتغال رسیده‌اند.

 شرح فعالیت‌های گروه مهدیه به چند مورد ختم نمی‌شود. مرادی در ادامه از شیوع ویروس کرونا و تغییر و تحول برنامه‌هایشان می‌گوید. اینکه 2سال پیش با شیوع ویروس کرونا و از کار بیکار شدن افراد کمک‌های مردمی آن‌ها بیشتر شده است و توزیع ماسک و مواد شوینده هم در دستورکارشان قرار گرفته است.

افراد نیازمند شهرک شهید رجایی فقط با ارائه کارت ملی و دستور و تجویز پزشک می‌توانند به طور موقت تا زمانی که بیمار نیاز به اکسیژن دارد کپسول اکسیژن دریافت کنند

 

ارائه کپسول اکسیژن با کارت ملی

او در ادامه از تازه‌ترین فعالیت گروه می‌گوید. اینکه از 12شهریور شروع به توزیع ماسک اکسیژن برای بیماران کرونایی کرده‌اند: با افزایش آمار مرگ و میر در هفته‌های اخیر به فکر اقدامی جدی‌تر در این زمینه افتادیم. در همان روزها طرح شهید چمران که توسط بسیج اساتید دانشگاه مشهد به راه افتاده بود به گوشمان خورد. بسیج اساتید برای کمک به کادر درمان با خیران ارتباط گرفته بودند و تعدادی کپسول اکسیژن تهیه کرده بودند. آن‌ها با گروه‌های مردمی در حاشیه شهر ارتباط می‌گرفتند و کار توزیع را به آن‌ها می‌سپردند. ما هم با آن ها تماس داشتیم و تعدادی کپسول اکسیژن در اختیار ما قرار دادند.

حسین مرادی در ادامه توضیح می‌دهد در این چند روز تبلیغات وسیع نداشته‌اند و فقط در چند کانال محلی خبر توزیع رایگان کپسول اکسیژن را منتشر کرده‌اند. او درباره جزئیات کار توضیح می‌دهد: افراد نیازمند شهرک شهید رجایی فقط با ارائه کارت ملی و دستور و تجویز پزشک می‌توانند به طور موقت تا زمانی که بیمار نیاز به اکسیژن دارد کپسول اکسیژن دریافت کنند. گاهی مراجعه‌کنندگان حتی هزینه مراجعه به پزشک و گرفتن معرفی‌نامه ندارند. ما خودمان با چند نفر از پزشکان محله‌های اطراف گفت‌وگو کرده‌ایم تا این عزیزان رایگان بتوانند تأییدیه بگیرند.

او می‌گوید: هزینه هر کپسول اکسیژنی که در اختیار داریم در بازار حالا بالغ بر ١٦میلیون تومان است. پرداخت این هزینه از عهده بسیاری از ساکنان این منطقه خارج است. افرادی که عزیزشان در بستر بیماری افتاده است و به‌سختی نفس می‌کشند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر