کد خبر: ۱۵۵۹
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

۳ سال تلاش برای رسیدن به صندلی "امیرکبیر"

علی می‌گوید: آدم در هرجایی که باشد، اگر آستین همت را بالا بزند، حتما نتیجه‌اش را می‌بیند. مگر آدم‌ها در زندگی‌شان چند تا آرزوی خیلی بزرگ دارند؟ چندتا آرزو دارند که شب ‌و روز به آن فکر کنند و برایش رؤیا ببافند؟ بیشتر از 3،4تا که نیست، اگر برای رسیدن به همین چندتا هم تلاش نکنیم، پس دیگر برای چه زنده‌ایم؟! من تلاش کردم و توانستم.

تهران، خیابان حافظ، شماره 424؛ این همان آدرس معروف دانشگاه پلی‌تکنیک یا امیرکبیر است که این‌روزها خیلی‌ها به‌دنبالش می‌گردند. از بین ده‌ها هزار نفری که هر ساله آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارند، فقط 500نفر می‌توانند 4سال میهمان پلی‌تکنیک باشند. یکی از این افراد علی علیزاده است، دانش آموز 18ساله محله الهیه که برای دستیابی به رؤیاهایش 3سال تمام وقت گذاشت.

علی می‌گوید: «مگر آدم‌ها در زندگی‌شان چند تا آرزوی خیلی بزرگ دارند؟ چندتا آرزو دارند که شب ‌و روز به آن فکر کنند و برایش رؤیا ببافند؟ بیشتر از 3،4تا که نیست، اگر برای رسیدن به همین چندتا هم تلاش نکنیم، پس دیگر برای چه زنده‌ایم؟! من تلاش کردم و توانستم.»

 

بی‌خیال شاد شدم!

علی خاطرات متفاوتی از درس‌خواندن و کسب رتبه273 کنکور سراسری رشته ریاضی دارد. او معتقد است آدم در هرجایی که باشد، اگر آستین همت را بالا بزند، حتما نتیجه‌اش را می‌بیند.

او می‌گوید: «کنکور برای من یک چالش 3ساله بود و از ابتدای سال دهم تا پایان سال دوازدهم همواره سعی داشتم که نمره‌های خوبی کسب کنم اما هدف‌گذاری برای قبولی در دانشگاه از قبل از سال دوازدهم آغاز شد و من روزانه بین 6 تا 8ساعت درس می‌خواندم. 

البته من قبول ندارم که هرکسی بیشتر درس بخواند حتما در کنکور موفق می‌شود، به‌نظر من برنامه‌ریزی، مطالعه پیوسته و باکیفیت اهمیت بیشتری دارد. من سال دوازدهم مدرسه نرفتم چون کلاس‌ها آنلاین بود و اینترنت هم مدام قطع می‌شد، برای همین بی‌خیال شبکه شاد شدم و به‌جای آن وقتم را گذاشتم برای خواندن کتاب‌های آموزشی خوب و مفید.»

 

عاشق رشته برق هستم

علی از بچگی عاشق مدار و روبات و خازن و این‌جور چیزها بوده است‌، همین‌ها باعث شده تا رشته برق را به عنوان اولویت انتخاب رشته‌هایش برگزیند. او باتوجه به رتبه‌اش در رشته برق دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شده است.

من عاشق حل فرمول‌های ریاضی هستم و از مطالعه مباحث فیزیک الکتریسیته ساکن و جاری و الکترومغناطیس لذت می‌برم

دانش‌آموز تیزهوش محله الهیه می‌گوید: «من عاشق حل فرمول‌های ریاضی هستم و از مطالعه مباحث فیزیک الکتریسیته ساکن و جاری و الکترومغناطیس لذت می‌برم، برای همین هم رشته برق را انتخاب کرده‌ام، رشته‌ای که کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد؛ از طراحی یک نیروگاه عریض و طویل بگیرید تا یک تراشه بسیار ظریف الکترونیکی، همه این‌ها بخشی از رشته جذاب و هیجان‌انگیز مهندسی برق است.»

 

به هدفتان متعهد باشید

علی از اینکه مجبور نیست یک‌سال دیگر شرایط تنش‌زای پشت کنکور را تحمل کند بسیار خوشحال است. او می‌گوید: «به نظر من کنکور امسال به واسطه شرایط روحی و روانی ناشی از شیوع کرونا، هم رقابتی‌تر شده بود و هم استرس بیشتری را به دانش‌آموزان تحمیل کرد. 

سال کنکوری خسته‌کننده‌ای بود و خیلی از بچه‌ها بابت فشارهای گوناگون، از صحبت‌های خانواده گرفته تا اختلال در روند تحصیل به‌دلیل تعطیلی مدارس و همچنین سؤال‌های نامتعارف و غیراستاندارد کنکور امسال، افسرده شدند. در این بین اما بچه‌هایی موفق بودند که به هدفشان تعهد و به توانایی‌هایشان ایمان داشتند.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر