کد خبر: ۱۸۲۲
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

امتداد بند گلستان در امامیه 20؛ کوچه کال

کوچه امامیه20 را کال پهن روبازی که سرچشمه آن بند گلستان است، از وسط به 2قسمت تقسیم کرده است. این معبر یکی از محوری‌ترین کوچه‌های محله شریعتی است. جمعیت زیادی روزانه در هر 2قسمت رفت‌وآمد دارند. سمت شمالی آن را بیشتر با مسجد ولی‌عصر(عج) می‌شناسند که تنها مسجد محدوده از ابتدای بولوار امامیه است و سمت جنوبی آن را با مجموعه مدارس و آموزشگاه‌ها. در میانه کوچه و در محل تقاطع با خیابان یاس، روی کال را پوشانده‌اند تا به اندازه یک چهارراه مسیر عبور و مرور خودروها و عابران باز شود.

کوچه امامیه20 را کال پهن روبازی که سرچشمه آن بند گلستان است، از وسط به 2قسمت تقسیم کرده است. این معبر یکی از محوری‌ترین کوچه‌های محله شریعتی است. جمعیت زیادی روزانه در هر 2قسمت رفت‌وآمد دارند. سمت شمالی آن را بیشتر با مسجد ولی‌عصر(عج) می‌شناسند که تنها مسجد محدوده از ابتدای بولوار امامیه است و سمت جنوبی آن را با مجموعه مدارس و آموزشگاه‌ها. در میانه کوچه و در محل تقاطع با خیابان یاس، روی کال را پوشانده‌اند تا به اندازه یک چهارراه مسیر عبور و مرور خودروها و عابران باز شود. انتهای کوچه هم به بولوار ادیب جنوبی ختم می‌شود.

 

مسجد و کانون فرهنگی حضرت ولی‌عصر(عج) در میانه این کوچه محل فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی اهالی است.

 

سال گذشته طرح «محله ما» به درخواست اهالی در زمین خاکی و رهاشده کنار مسجد اجرا شد و آن را تبدیل به پاتوق کوچکی کرد.

 

شاخه‌های آویزان انگور بر دیواره‌ کال که اهالی آن‌ها را کاشته‌اند در این روزهای پاییزی زیبا و مسرت‌بخش است. درختان میوه دیگری مانند سیب هم در مجاورت کال دیده می‌شوند.

 

2دبستان دخترانه و پسرانه، یک دبیرستان و یک هنرستان دخترانه و یک مجموعه ورزشی دانش‌آموزی در سمت جنوبی کال وسط کوچه قرار دارد.

 

ارسال نظر