کد خبر: ۲۰۵۵
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

قدیم در کوچه عبادت، کشاورزان «سبیس» می کاشتند

خیابان عبادت مهرآباد به اندازه محور اصلی محله با اهمیت است. خیابانی پرتردد که از معبر مفتح شرقی3 شروع می‌شود و به سه‌راهی در خیابان مهرآباد می‌رسد. در انتهای این خیابان و در نزدیکی راسته مهرآباد، سمت چپ، مهرآباد قدیم قرار دارد که به آن قلعه کهنه می‌گویند. در گذشته، این معبر به شهید فرزین و قبل از آن به باغ سبیسی معروف بوده است که به علت مزارع سبیس (یونجه) و کارخانه بسته‌بندی آن بوده است.

خیابان عبادت مهرآباد به اندازه محور اصلی محله با اهمیت است. خیابانی پرتردد که از معبر مفتح شرقی3 شروع می‌شود و به سه‌راهی در خیابان مهرآباد می‌رسد. تردد وسایل‌نقلیه درآن بسیار زیاد است اما معبر کج و معوج و دیواره‌های منازل عقب و جلوست. در قسمت‌هایی از آن آنقدر مسیر باریک می‌شود که پیاده‌رو حذف شده و مردم در حال عبور که جمعیت آن‌ها کم نیست، مجبورند بااحتیاط از کنار خودروها بگذرند. در انتهای این خیابان و در نزدیکی راسته مهرآباد، سمت چپ، مهرآباد قدیم قرار دارد که به آن قلعه کهنه می‌گویند. در گذشته، این معبر به شهید فرزین و قبل از آن به باغ سبیسی معروف بوده است که به علت مزارع سبیس (یونجه) و کارخانه بسته‌بندی آن بوده است.

 

دو مسجد در حاشیه این خیابان قرار دارد. مسجد موسی بن جعفر(ع) بین کوچه عبادت 5 و 7 و مسجد چهارده معصوم(ع) هم در انتهای خیابان عبادت است.

 

دبیرستان پسرانه نور برزگر در کوچه عبادت6 قرار دارد. این دبیرستان در سال1362 افتتاح شده است.

 

دارالقران شهید سپاسه در کوچه عبادت3 قرار دارد و سال1373 تأسیس شده است اما پیش از این تاریخ، مدرسه بوده است.

 

زمین چمن مصنوعی سخاوت در نبش فرعی عبادت21 قرار دارد که به درخواست اهالی در سال1398 ساخته شده است.

 

ارسال نظر