کد خبر: ۲۱۹۱
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

یلدای متفاوت در محله کشاورز

امسال شورای اجتماعی محله، گروه نیکوکاری سردار شهید قاسم سلیمانی و گروه خادمین ائمه اطهار(ع) گردهم آمدند و مشارکت خوبی داشتند. بسته‌هایی تهیه و بین خانواده‌های شناسایی شده توزیع شد تا آن‌ها هم دورهمی هرچند ساده را کنار خانواده‌هایشان برگزار کنند. از طرفی با توجه به شیوع کرونا با این بسته‌های پر و پیمان میوه و... سیستم ایمنی این افراد را که توانایی خرید میوه و مواد پروتئینی و مغذی ندارند تقویت شود.

در دو سال اخیر بسیاری از اهالی محله کشاورز در شهرک شهید رجایی دورهمی شب یلدا نداشته‌اند. این را علی میرزایی، فعال فرهنگی ساکن این منطقه و عضو شورای اجتماعی آن می‌گوید و توضیح می‌دهد که تعطیلی مشاغل در دوره شیوع ویروس کرونا بیشترین ضربه را به معیشت خانواده‌های کم‌بضاعت به‌ویژه اهالی این منطقه وارد کرده و مشکلات اقتصادی فراوانی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

امسال هم‌زمان با ایام فاطمیه و فضای معنوی آن اما هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مختلف محله دست به دست هم دادند تا این خانواده‌ها یلدای فاطمی متفاوت‌تری را تجربه کنند و در کنار خانواده در این دورهمی شبانه اوقات خوبی را سپری کنند.

نتیجه این مشارکت همگانی مردمی و وحدت رویه، تهیه ٢٦٠بسته معیشتی و یلدایی پر و پیمان است که تقدیم خانواده‌ها شد و لبخند رضایت بر لبان خانواده‌های بی‌بضاعت نشاند. علی میرزایی قرار است از جزئیات این مشارکت برایمان بگوید.


پربارتر از همیشه

در سال‌های گذشته هیئت‌های مذهبی، مساجد و گروه‌های مختلف هر کدام جداگانه برنامه‌ای را به مناسبت این شب ترتیب می‌دادند.

فعال فرهنگی و عضو شورای اجتماعی محله از این برنامه‌ها می‌گوید: ما به مناسبت‌های مختلف و با کمک خیران و اهالی سعی می‌کردیم که کمک حال خانواده‌های کم‌بضاعت باشیم. اما یلدای امسال که با ایام فاطمیه مصادف شد، در مقایسه با یلدای سال‌های گذشته با مشارکت خیران بیشتر همراه شد و توانستیم بسته‌های معیشتی بیشتر و پربارتری را فراهم کنیم.

علی میرزایی دلیل این پیشرفت در عملکرد گروه‌های مردمی محله را مشارکت و همبستگی می‌داند و توضیح می‌دهد: همه چیز از سه هفته گذشته شروع شد.

وقتی که دفتر تسهیلگری محله کشاورز گروه‌های مختلف را دور هم جمع کرد تا اتفاقی متفاوت رقم بخورد. امسال شورای اجتماعی محله، گروه نیکوکاری سردار شهید قاسم سلیمانی و گروه خادمین ائمه اطهار(ع) گردهم آمدند و مشارکت خوبی داشتند این بسته‌ها تهیه و بین خانواده‌های شناسایی شده توزیع شد تا آن‌ها هم دورهمی هرچند ساده را کنار خانواده‌هایشان برگزار کنند.

از طرفی با توجه به شیوع کرونا با این بسته‌های پر و پیمان میوه و... سیستم ایمنی این افراد را که توانایی خرید میوه و مواد پروتئینی و مغذی ندارند تقویت شود.


مشارکت 11مسجد شهرک شهید رجایی

به گفته علی میرزایی قرار بر این شده که این مشارکت‌ها ادامه داشته باشد. او درباره لزوم این همکاری‌ها توضیح می‌دهد: در شهرک شهید رجایی ١١مسجد داریم که هر کدام در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند.

اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... با مشارکت و همبستگی بین هیئت‌ها و مساجد این فعالیت‌ها تکمیل می‌شوند و ارتقا پیدا می‌کنند. امیدواریم که این مشارکت پابرجا بماند و در مناسبت‌های مختلف شاهد تداوم این برنامه‌ها باشیم.

او در پایان از مشارکت در حوزه‌های دیگر هم می‌گوید: ما می‌دانیم که این دست فعالیت‌ها و رساندن کمک‌های معیشتی به دست مردم تنها مسکنی موقت هستند و اصل این است که ماهی‌گیری را به این خانواده‌ها بیاموزیم.

به همین منظور در آینده جلساتی را با گروه‌ها و مساجد محله و منطقه خواهیم داشت تا در این جلسات درباره اشتغال‌زایی خانواده‌ها و راه‌حل‌های بلندمدت هم صحبت کنیم و به نتیجه برسیم و نتیجه این همفکری‌ها و عملیاتی‌شدن آن را به اطلاع شهرآرامحله می‌رسانیم.

ارسال نظر