کد خبر: ۲۴۰۳
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مقام جهانی کشتی‌گیر نوجوان محله مقدم؛ بعد از 17 سال

«احمد محمدنژاد جوان» کشتی‌گیر آزادکار و آینده‌دار محله مقدم توانسته است بعد از 17سال برای خراسان رضوی مقام‌آوری کند و در رده نوجوانان مقام جهانی به دست بیاورد. او ورزش را از ده‌سالگی و به تشویق پدرش شروع کرده است. این دانش‌آموز کلاس دوازدهم با آنکه فقط چند سال است کشتی را شروع کرده است، اما به دلیل حمایت‌های پدر و مربی‌هایش پله‌های موفقیت را یکی از پس دیگری پشت سرگذاشته است.

«احمد محمدنژاد جوان» کشتی‌گیر آزادکار و آینده‌دار محله مقدم توانسته است بعد از 17سال برای خراسان رضوی مقام‌آوری کند و در رده نوجوانان مقام جهانی به دست بیاورد. او ورزش را از ده‌سالگی و به تشویق پدرش شروع کرده است. 

این دانش‌آموز کلاس دوازدهم با آنکه فقط چند سال است کشتی را شروع کرده، اما به دلیل حمایت‌های پدر و مربی‌هایش پله‌های موفقیت را یکی از پس دیگری پشت سرگذاشته است.

گواه این حرفمان هم مقام‌های رنگارنگی همچون عضویت تیم ملی نونهالان کشور در سال97، نفر اول نونهالان کشور و استعداد درخشان در مسابقه‌های قزوین سال97، نفر سوم امیدهای جهان در صربستان 1400 و نفر دوم ارتش‌های جهان در تهران سال 1400 و... است.


پدرم اولین مربی‌ام بود

پدر احمد در جوانی کشتی می‌گرفته و مقام‌های کشوری داشته است، اما به‌دلیل اینکه حمایت نمی‌شده است و از سویی باید یک خانواده را اداره می‌کرده، این ورزش را کنار گذاشته است. احمد دراین‌باره می‌گوید: پدرم وقتی دید که من و برادرم علاقه به کشتی داریم ما را در یکی از سالن‌های این رشته ثبت‌نام‌ کرد. او مربی‌مان بود. برادرم به دلیل سربازی ورزش را کنار گذاشت و من ادامه دادم.
احمد با تلاش و حمایت پدرش توانست تا پانزده‌سالگی مقام‌های دانش‌آموزی و استانی به دست آورد. او ادامه می‌دهد: شش‌ماه تمرین کرده بودم که مسابقه‌های نونهالان کرج شروع شد. در این مسابقه‌ها توانستم مقام اول کشوری را کسب کنم و به عنوان استعداد درخشان این دوره از مسابقه‌ها شناخته شدم. 

مسابقه‌های نونهالان کرج شروع شد. در این مسابقه‌ها توانستم مقام اول کشوری را کسب کنم

با به دست آوردن این مقام در سن کم امیدی در دلش شکل می‌گیرد و با قدرت بیشتری تمرین می‌کند. از جمله مقام‌هایی که به دست آورده است عضویت تیم ملی نونهالان کشور در سال97، نفر اول نونهالان کشور و استعداد درخشان در مسابقه‌های قزوین سال97، نفر دوم نوجوانان کشور در مراغه سال 98، نفر سوم جوانان انتخابی تیم ملی 98، نفر اول نیروهای مسلح در تهران 1400، نفر سوم جام بین‌المللی سید جعفر موسوی سال 96، نفر سوم امیدهای جهان در صربستان 1400، نفر دوم ارتش‌های جهان در تهران سال 1400 و نفر دوم بزرگسالان انتخابی تیم ملی گرگان 1400 است. هدف بعدی او کسب مقام در المپیک 2024است و از حالا تمرین‌هایش را شروع کرده است تا بتواند با عضویت در تیم بزرگسالان کشتی کشورمان مقام خوبی را به دست بیاورد.


غرور آفت ورزشکار است

او درباره مقام سوم صربستانش که تابستان آن را به دست آورده است می‌گوید: توانستم برای خراسان رضوی بعد از 17سال در رده نوجوانان مقام جهانی به دست بیاورم، اما به دست آوردن این مقام مغرورم نکرد، زیرا می‌دانم که عنوان‌ها دیر یا زود توسط افراد دیگر هم به دست خواهد آمد و مقامم فراموش می‌شود. 

آنچه سبب ماندگاری یک کشتی می‌شود خصلت پهلوانی است. این پهلوانی تنها به پیروزی و به دست آوردن مقام در میدان‌های ورزشی محدود نمی‌شود؛ بلکه پهلوان باید در تمام مواقع افتاده و بزرگ‌منشی خود را حفظ کند.
او در ادامه توضیح می‌دهد: در حال حاضر تمرکزم را برای مسابقه‌های جهانی گذاشته‌ام. باید بتوانم راهی را که پدرم شروع کرده است به آخر برسانم.

ارسال نظر