کد خبر: ۲۴۳۵
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

گام‌هایی از انشانویسی به فیلم‌سازی

همه چیز از یک اطلاعیه شروع شد. بچه‌های مدرسه روی برگه نوشته بودند که می‌خواهند رادیو معراج را راه‌اندازی کنند. صادق انشای خوبی داشت و به عنوان نویسنده عضو این گروه شد و به تولید پادکست پرداختند. یکی از این پادکست‌ها در مسابقه فرهنگی‌هنری آموزش و پرورش مقام اول کشوری را به دست آورد. پس از این تجربه موفق نویسندگی، فکر فیلم‌نامه‌نویسی به سرش افتاد و اتفاقا در آن هم خوش درخشید. صادق نظامی، ساکن محله دانشجو، اکنون که در کلاس دهم درس می‌خواند شش نمایشنامه نوشته که اجرا شده‌اند.

همه چیز از یک اطلاعیه شروع شد. بچه‌های مدرسه روی برگه نوشته بودند که می‌خواهند رادیو معراج را راه‌اندازی کنند. صادق انشای خوبی داشت و به عنوان نویسنده عضو این گروه شد و به تولید پادکست پرداختند. یکی از این پادکست‌ها در مسابقه فرهنگی‌هنری آموزش و پرورش مقام اول کشوری را به دست آورد. پس از این تجربه موفق نویسندگی، فکر فیلم‌نامه‌نویسی به سرش افتاد و اتفاقا در آن هم خوش درخشید. صادق نظامی، ساکن محله دانشجو، اکنون که در کلاس دهم درس می‌خواند شش نمایشنامه نوشته که  اجرا شده‌اند.


با یک کار کلاسی در کشور دیده شدیم

این نوجوان 16ساله و پرتلاش محله دانشجو، موفقیت‌های گذشته را چنین تعریف می‌کند: کار رادیو معراج قرار بود در حد کلاس یا درنهایت مدرسه خودمان باشد اما شیوع کرونا و ایجاد بستر فضای مجازی  همت بچه‌ها، سطح کار را افزایش داد و پس از مدتی دیدیم حتی از شهرهای دوری همچون سیستان و بلوچستان مخاطب داریم. 

سال99 با یکی از این پادکست‌ها در مسابقه فرهنگی‌هنری فردا که هر سال از طرف وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود شرکت کردیم و در آن مقام اول کشوری را به دست آوردیم که واقعا خاطره شیرینی را در ذهنم ثبت کرد.

صادق پس از این، شروع به داستان‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی می‌کند. همچنین وارد هنرستان هنر می‌شود تا در رشته سینما درس بخواند. او با جدیت و پشتکار، نویسندگی را ادامه داده و تاکنون حدود 30نمایشنامه نوشته است.


کار می‌کنم تا هزینه ساخت فیلمم را تأمین کنم

صادق اکنون با هزینه شخصی در حال ساخت یک فیلم 40دقیقه‌ای است که نویسندگی و کارگردانی آن را خودش برعهده دارد و درباره‌اش چنین می‌گوید: در مشهد حمایتی از فیلم‌نامه و نمایشنامه نمی‌شود. باید خودت فیلم یا تئاتر را بسازی و به مرحله اجرا برسانی. بعدش شاید بتوانی از آن درآمدی کسب کنی. برای همین در کنار درس‌خواندن کار می‌کنم و هزینه‌ کلاس‌ها و تهیه فیلمم را تأمین می‌کنم تا بتوانم به اهدافم برسم.

 در کنار درس‌خواندن کار می‌کنم و هزینه‌ کلاس‌ها و تهیه فیلمم را تأمین می‌کنم تا بتوانم به اهدافم برسم

صادق با اشاره به سختی‌هایی که در مسیرش داشته است می‌گوید: متأسفانه در جامعه ما به‌ویژه از پسرها توقع دارند که در رشته‌های ریاضی تحصیل کنند. من هم اول کار که تصمیم گرفتم به‌سمت نویسندگی و هنر بیایم خیلی‌ها از این‌کار منعم می‌کردند و می‌گفتند پسر را چه به هنر و نویسندگی! اما پای علاقه‌ام ماندم و برای رسیدن به آن سختی‌های زیادی را تحمل کردم و دست از تلاش برنداشتم.


فعالیت در حوزه‌ ورزش

صادق معتقد است چون نظام آموزشی ما تئوری است، دانش‌آموزان باید کمر همت را ببندند و در کنار مدرسه در رشته‌های مورد علاقه‌شان کار عملی انجام دهند تا در سن جوانی بیکار نمانند.
این نوجوان پرتلاش به اهمیت ورزش برای خودش و هم‌سن و سال‌هایش واقف است و کنار درس و کار و فعالیت‌های روزمره، وقتی هم برای ورزش می‌گذارد به‌گونه‌ای که تاکنون در رشته‌های رزمی، بوکس، ژیمناستیک و فوتبال حضور داشته است.

ارسال نظر