کد خبر: ۲۴۴۴
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کشف استعداد فوتبالیستی که عضو تیم ملی بدمینتون شد!

علاقه ورزشی سید محمد گلچین حسینی تا ده‌سالگی فقط به فوتبال محدود بود. در جریان یک مسابقه استعدادیابی با ورزش بدمینتون آشنا شد و از همان ده‌سالگی فعالیت در این رشته را آغاز کرد. در ده‌سالگی گروه استعدادیابی ورزش بدمینتون به مدرسه‌ای که محمد گلچین درس می‌خواند می‌آیند. در جریان این استعدادیابی او به عنوان یکی از نفرات برتر انتخاب و نام‌نویسی می‌شود.

سید محمد گلچین حسینی متولد سال1384 در محله گوهرشاد است. علاقه ورزشی او تا ده‌سالگی فقط به فوتبال محدود بود. در جریان یک مسابقه استعدادیابی با ورزش بدمینتون آشنا شد و از همان ده‌سالگی فعالیت در این رشته را آغاز کرد.

 

کسب مقام در اولین رقابت باشگاهی مشهد

سید محمد گلچین حسینی می‌گوید: به فوتبال علاقه داشتم و در محله و مدرسه با دوستانم فوتبال بازی می‌کردم حرف بدمینتون که می‌شد همیشه به نظرم می‌رسید این رشته جذابیت و هیجان ورزش فوتبال را ندارد.

در ده‌سالگی گروه استعدادیابی ورزش بدمینتون به مدرسه‌ای که محمد گلچین درس می‌خواند می‌آیند. در جریان این استعدادیابی او به عنوان یکی از نفرات برتر انتخاب و نام‌نویسی می‌شود. بعد از نام‌نویسی در آکادمی بدمینتون تحت آموزش استادش، رضا رضایی، قرار می‌گیرد. 

حرف بدمینتون که می‌شد همیشه به نظرم می‌رسید این رشته جذابیت و هیجان ورزش فوتبال را ندارد

گلچین با اشاره به این ماجرا می‌گوید: از همان روزهای اول حضورم ورزش بدمینتون را با جدیت و پشتکار شروع کردم. در جریان تمرینات و مسابقات دوستانه باشگاهی عملکرد خوبی از خودم نشان دادم و در اولین مسابقات باشگاهی مشهد که برنده مقام اول مسابقات شدم، استادم حضور در تیم ملی بدمینتون را پیش‌بینی کرد.

 


عضویت در تیم ملی نوجوانان

 محمد در اولین حضور خود در مسابقات استانی بدمینتون که در مشهد برگزار شد مقام اول تک نفره و تیمی را به دست می‌آورد. در اولین مسابقه خارج از استان نیز که به میزبانی بیرجند در خراسان جنوبی برگزار شد رتبه دوم مسابقات را از آن خود می‌کند. سال1397 برای دومین‌بار در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان که در شهر بجنورد برگزار شد با شکست‌دادن چند نفر از حریفان رتبه اول را کسب و لباس تیم ملی نوجوانان را به تن می‌کند. 

حسینی می‌گوید: سال اولی که در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان در زنجان شرکت کردم با وجودی که شروع خوبی داشتم به دلیل سطح بالای مسابقات و حریف‌های قدری که داشتم، مقامی کسب نکردم و از دور مسابقات حذف شدم. اما ناامید نشدم و یک‌سال را با تمرینات سخت و طاقت‌فرسا گذراندم و برای مسابقات انتخابی تیم ملی آماده شدم. 

خوشبختانه در این دوره موفق شدم و با شکست‌دادن چند حریف قدر و باسابقه مقام اول را به دست و راهی تیم ملی نوجوانان شدم. ازسال 1397 با لباس تیم ملی نوجوانان کشور در مسابقات کشوری شرکت کردم.

در حال حاضر نیز چند روزی است که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌ام. تمرینات فشرده و سختی دارم و خودم را برای مسابقات بین‌المللی بدمینتون که قرار است در شیراز برگزار شود آماده می‌کنم.

ارسال نظر