کد خبر: ۲۶۱۹
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

میراث‌های ماندگار نیاوران

هنوز هم با وجود تغییرات فراوان و ساخت و سازهای جدید، بیشتر ساکنان خیابان نیاوران، بازنشستگان سپاه هستند که در اوایل دهه70 زمین‌هایشان را از طریق شرکت‌های تعاونی مرتبط خریداری کردند. این خیابان رو به کوه قرار دارد و به‌دلیل وجود چند مرکز فرهنگی و مذهبی و آموزشی در بین اهالی محدوده شناخته شده‌ است. با این حال آن‌ها درگیر مشکلات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز و وجود زمین‌های رها شده نیز هستند.

 هنوز هم با وجود تغییرات فراوان و ساخت و سازهای جدید، بیشتر ساکنان خیابان نیاوران، بازنشستگان سپاه هستند که در اوایل دهه70 زمین‌هایشان را از طریق شرکت‌های تعاونی مرتبط خریداری کردند. این خیابان رو به کوه قرار دارد و به‌دلیل وجود چند مرکز فرهنگی و مذهبی و آموزشی در بین اهالی محدوده شناخته شده‌ است. 

با این حال آن‌ها درگیر مشکلات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز و وجود زمین‌های رها شده نیز هستند. از جمله آن‌ها زمین‌ رها شده روبه‌روی مسجد محمد رسول‌ا... با تلی از خاک انباشته‌شده درون آن است که با وجود خطر سالک به محل بازی کودکان تبدیل شده است.

مسجد محمد رسول‌الله که مهم‌ترین پایگاه اجتماعی این حوالی است در سال 92 با کمک‌های مردمی اهالی ساخته شد. اما بیشتر هزینه ساخت آن را یک خانم کویتی به نام نعیمه جاسم الصیقل داده است.

 

برادر شهید محمد جعفری عضو هیئت امنای مسجد است و نقش پررنگی در اتفاقات فرهنگی و اجتماعی محله دارد. محمدتقی بازنشسته سپاه است و همراه برادرش در سال‌های جنگ از کشور دفاع کرده است.

 

مرکز استثنایی گرجستانی که در سال1391 تأسیس شده است در انتهای این کوچه قرار دارد و یک ویژگی مهم است که افراد در نشانی‌دادن از آن استفاده می‌کنند.

 

سالن ورزشی زنده‌یاد معصومه خمسه (گرجستانی) در سال 1392 به همت مهندس محمد گرجستانی و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس ساخته و به دانش‌آموزان استثنایی اهدا شد.
ارسال نظر