کد خبر: ۳۲۰۰
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

دل‌بسته آوای قرآن

فاطمه یکتا با اینکه هنوز 13سال بیشتر ندارد، قرآن بر اخلاق و شیوه زندگی‌اش تأثیر گذاشته و دیگران به واسطه یاد داشتن قرآن خیلی به او احترام می‌گذارند. خودش می‌گوید: هرجا که متوجه تلاش‌های قرآنی‌ام می‌شوند، با احترام بیشتری برخورد می‌کنند اما فراتر از این‌ها، خودم به واسطه قرآن آگاهی بیشتری از دنیا و آخرت پیدا کرده‌ام و به‌ویژه با خواندن سوره واقعه خیلی بیدار شده‌ام. او به این باور رسیده که بهترین راهنما برایش قرآن است برای همین می‌خواهد شیوه زندگی‌اش را براساس آموزه‌های این کتاب الهی قرار دهد.

جشن مبعث بود. 9سال بیشتر نداشت. پای بلندگو رفت تا مولودی‌ای را که روی برگه نوشته بود بخواند. همین جا بود که معلمش پی به صدای خوبش برد و او را تشویق کرد روی صوت و لحن قرآن کار کند. این روز، آغاز زندگی قرآنی فاطمه یکتا میرآفتاب بود که در پس آن، او نه‌تنها بر یادگیری صوت و لحن قرآن تمرکز کرد، بلکه در ادامه وارد عرصه حفظ قرآن کریم هم شد و تا 9جزء را حفظ کرد.


استعدادی که در مدرسه کشف شد

حالا فاطمه یکتا 13سال دارد و هرچه بیشتر پیش می‌رود درک قرآنی‌اش بیشتر می‌شود اما سرآغاز این مسیر را در همان تشویق‌های اولیه معلمش می‌داند و می‌گوید: «معلمم، خانم سخدری، داور مسابقات قرآن بود و همین که صوتم را شنید گفت تو صدای خوبی برای صوت و لحن داری. حیف است که از آن استفاده نکنی. با مادرم هم تماس گرفت و گفت من را در کلاس‌های قرآن مدرسه ثبت‌نام کنند.»

از این به بعد، فاطمه یکتا با حضور در کلاس‌های قرآنی مدرسه، به پرورش صدایش پرداخت. از همان ابتدا چنان بعضی آیه‌های قرآن او را متأثر می‌کرد که هنگام شنیدن یا تلاوت آن‌ها گریه می‌کرد. چندی که گذشت معلمش استعداد او را فراتر از حد کلاس‌های مدرسه دید و تشویقش کرد که از کلاس‌های دارالقرآن حرم رضوی استفاده کند. چنین شد که این نوجوان محله تربیت از سال96 پا به دارالقرآن گذاشت.


حفظ 9جزء قرآن

از این‌زمان او در کنار صوت و لحن و مداحی، وارد عرصه حفظ قرآن شد و از سال96 تا 98 که کرونا آمد، 9جزء قرآن را حفظ کرد. کرونا در تمرین‌ها و کلاس‌های او وقفه ایجاد کرد و باعث شد نتواند عرصه حفظ قرآن را مثل قبل ادامه دهد. فاطمه می‌گوید: «جدا از این‌ها، خودم هم احساس کردم به صوت و لحن علاقه بیشتری دارم برای همین تصمیم گرفتم در این زمینه بیشتر تمرین کنم و اکنون در صوت و لحن در مرحله تحقیق هستم.»

او از سال 95 تا 99 هر سال در مسابقات قرآن آموزش و پرورش مقام اول ناحیه6 را در رشته صوت و لحن به دست آورده است.


آگاه‌شدن به دنیا و آخرت

به گفته خودش با اینکه هنوز 13سال بیشتر ندارد، قرآن بر اخلاق و شیوه زندگی‌اش تأثیر گذاشته و دیگران به واسطه یاد داشتن قرآن خیلی به او احترام می‌گذارند. فاطمه می‌گوید: «هرجا که متوجه تلاش‌های قرآنی‌ام می‌شوند، با احترام بیشتری برخورد می‌کنند اما فراتر از این‌ها، خودم به واسطه قرآن آگاهی بیشتری از دنیا و آخرت پیدا کرده‌ام و به‌ویژه با خواندن سوره واقعه خیلی بیدار شده‌ام. او به این باور رسیده که بهترین راهنما برایش قرآن است برای همین می‌خواهد شیوه زندگی‌اش را براساس آموزه‌های این کتاب الهی قرار دهد.»

ارسال نظر