کد خبر: ۳۴۰۷
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه انبار میوه

اولین خانه‌های قلعه ساختمان در انتهای کوچه حر1/1 ( امیرآبادغربی) ساخته می‌شوند، آن هم وقتی که هنوز خبری از شهرک‌های شهیدرجایی و شهیدباهنر نبوده و تا چشم کار می‌کرده زمین خالی و زراعی دیده می‌شده است. اهالی محله امیرآباد اولین ساکنان این محدوده هستند که سال۱۳۴۰ به اینجا کوچ می‌کنند. این ساکنان کم کم به علت تجاری شدن محدوده غربی به سمت شرقی کوچه نقل مکان می‌کنند و سمت غربی آن خالی از سکنه می‌شود. چنان‌که بعد از حدود 60سال، کوچه امیرآباد غربی هنوز خالی از سکنه است. اینجا چسبیده به میدان بار رضوی است و به کوچه انباری معروف است. قدم به قدم این خیابان انباری‌های کوچک میوه دیده می‌شود.

اولین خانه‌های قلعه ساختمان در انتهای کوچه حر1/1 ( امیرآبادغربی) ساخته می‌شوند، آن هم وقتی که هنوز خبری از شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر نبوده و تا چشم کار می‌کرده زمین خالی و زراعی دیده می‌شده است.
اهالی محله امیرآباد اولین ساکنان این محدوده هستند که سال۱۳۴۰ به اینجا کوچ می‌کنند. این ساکنان کم کم به علت تجاری شدن محدوده به سمت شرقی کوچه نقل مکان می‌کنند و سمت غربی آن خالی از سکنه می‌شود. چنان‌که بعد از حدود 60سال، کوچه امیرآباد غربی هنوز خالی از سکنه است. اینجا چسبیده به میدان بار رضوی است و به کوچه انباری معروف است. قدم به قدم این خیابان انباری‌های کوچک میوه دیده می‌شود.

 

کال امیرآباد درست وسط امیرآباد شرقی و غربی قرار گرفته است. خندقی قدیمی که وجه تشخص این کوچه است.

 

فضای سبز کنار خندق محله را سرسبزتر کرده اما به مأمن معتادها هم تبدیل شده است.

 

یکی از درهای فرعی میدان بار رضوی رو به همین کوچه باز می‌شود. این در بیشتر برای عبور و مرور میوه‌فروش‌هاست.

 

پایگاه عملیات زمستانی شهرداری منطقه6 در انتهای این کوچه قرار دارد و از آن بیشتر برای نگهداری کیسه‌های نمک استفاده می‌شود.
ارسال نظر